یادواره عملیات کربلای ۶ و تجلیل از خانواده معظم شهدا، جانبازان و آزادگان این عملیات با حضور فرمانده نیروی زمینی ارتش در کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش جماران ، امیر منوچهر کاظمی ارشد نظامی ارتش در غرب کشور در این مراسم که به همت قرارگاه منطقه ای غرب نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار کرد:  اگر امروز ایران اسلامی امنیت و عزت دارد، به برکت مجاهدت افرادی است که با ایثار جان خود به دفاع از کشور پرداختند و این امنیت را برای ما ایجاد کردند.

وی افزود: ایثار و از خودگذشتگی این انسانهای بزرگ نباید از یادمان برود و نباید این ارزش ها کمرنگ شود و آنچه به زحمت کسب کردیم، به راحتی از دست برود.

کاظمی با اشاره به آمادگی مثال زدنی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کشور، گفت: به لطف خداوند و رهبری فرمانده کل قوا و آمادگی نیروهای مسلح کشور، دشمنان جرات هیچ تعرضی به کشور ما را ندارند و در شرایطی که پیرامون کشور ما را آتش فرا گرفته و هدف اصلی دشمنان از حضور در کشورهای همسایه ما نیز ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است، اما کشور ما در اوج امنیت و اقتدار است.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی امروز به کشوری مثال زدنی در جهان تبدیل شده، گفت: این امنیت و اقتدار مثال زدنی سبب شده که دیگر کشورها بدنبال استفاده از تجربیات ما باشند.

وی افزود: آنچه امروز تکلیف ما رزمندگان است، حفظ اقتدار و آمادگی رزمی مان است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای غرب نیروی زمینی ارتش در ادامه با اشاره به عملیات کربلای شش، گفت: عملات کربلای شش، عملیات سختی بود و همرزمان ما در ارتش در این عملیات در کمال مظلومیت، مقاومت کرده و این عملیات را در منطقه نفت شهر و سومار انجام دادند.

وی افزود: در این عملیات تعدادی از همرزمان ما به درجه رفیع شهادت رسیدند که پیکر مطهر تعدادی از آنها هنوز پیدا نشده است. همچنین تعدادی از همرزمانمان جانباز شدند و هنوز آثار این عملیات را در بدنهای خود دارند.

عملیات کربلای شش، دی ماه ۱۳۶۵ در منطقه عمومی سومار برگزار شد.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.