معاون اقتصادی وزیر تعاون، ‌کار و رفاه اجتماعی درباره تصویب قانون بازنشستگی پیش ازموعد زنان در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: اجرای این قانون، حدود پنج هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری و حدود 30 هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی بار مالی دارد.

به گزارش جماران،‌ حجت الله میرزایی روز چهارشنبه در  نشستی خبری افزود: زیان مالی وارده از اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد زنان ، شامل همه صندوق های بازنشستگی یعنی 18 صندوق خواهد شد که آثار اجتماعی و روانی را در پی خواهد داشت.
وی در عین حال گفت: هنوزمحاسبه دقیقی از زیان مالی وارده به صندوق ها و از جمله صندوق بازنشستگی کشوری صورت نگرفته است اما به طورتقریبی بار مالی که به صندوق اضافه می شود قابل توجه وغیرقابل جبران است.
این مقام مسئول تاکید کرد: طی روزهای آینده محاسبات دقیق اعلام خواهد شد.
معاون اقتصادی وزیر تعاون با ابراز گلایه از تصویب قانون بازنشستگی پیش از موعد زنان در مجلس افزود: مطمئنم که نمایندگان مجلس به پیامدهای این قانون اشراف کامل نداشته اند و نماینده دولت نیز که در مجلس حاضر بوده است یقینا در شرایطی برای احقاق حقوق زنان مجبور به اعلام موافقت خود و رای مثبت به این مصوبه شده است.
میرزایی در عین حال تصریح کرد: قطعا پشت این موضوع نگاه دوگانه ای به جنس زن و مرد وجود داشته است و این باور که خانم ها از توان کمتری نسبت به زنان در بازار کار برخوردارند. البته نیت خیرخواهانه ای هم وجود داشته باشد اما عملا اجرای این قانون به حقوق زنان و مشارکت آنان آسیب وارد خواهد کرد.
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.