نخست‌وزیر سوریه عصر روز سه‌شنبه با نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و پیرامون آخرین تحولات منطقه و سوریه و همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های سیاسی و اقتصادی گفت‌وگو کرد.

به گزارش جماران ، دریابان علی شمخانی در این دیدار گفت تداوم تلاش همه جانبه برای آزاد سازی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها به منظور بازگرداندن امنیت و آرامش به سوریه و پیگیری هم زمان مسیر گفت‌وگوهای سوری- سوری برای دستیابی به وفاق ملی، تامین‌کننده تداوم موفقیت در عرصه مدیریت بحران جاری در این کشور است.

وی افزود: نباید اجازه داد دشمنان سوریه از فرصت آتش بس و مذاکره سیاسی به عنوان تاکتیکی برای احیای انسانی، مالی و تسلیحاتی گروه های تروریستی و بازسازی عملیاتی آن ها استفاده نمایند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ضرورت هوشیاری در برابر طرح هایی که بدنبال ایجاد انحراف در مسیر همکاری موفق سه کشور ایران،سوریه و روسیه در مقابله با تروریسم هستند را مورد تاکید قرار داد و افزود: ایفای نقش فعال و تاثیر گذار در فرآیندهای سیاسی به مراتب پیچیده تر از همکاریهای دفاعی و امنیتی بوده و نیازمند همفکری، همکاری و مشارکت مستمر سه کشور در کلیه فرآیندهای تصمیم گیری و اجرایی است.

شمخانی با اشاره به استقبال جمهوری اسلامی ایران از ابتکارات سیاسی مبتنی بر حفظ تمامیت ارضی و استقلال سیاسی سوریه در ابعاد داخلی و خارجی عنوان داشت؛ چرخش نگاه ها به سمت تعامل با دولت قانونی سوریه و اعتراف به لزوم اتخاذ گزینه های سیاسی نشان دهنده دست برتر دولت و  متحدان آن و اثبات مواضع اصولی اتخاذ شده با محوریت تامین خواست و اراده مردم است.

مقام عالی هماهنگ‌کننده اقدامات سیاسی، نظامی و امنیتی میان ایران، روسیه و سوریه با اشاره به ضرورت تداوم مبارزه بی‌امان علیه تروریسم تکفیری و ضرورت تفکیک میان این جبهه و مسلحان معتقد به فرایندهای سیاسی گفت: متاسفانه کشورهای غربی و آمریکا به جای مبارزه با عناصر تروریستی که امنیت ملی خود آنها را نیز تهدید می‌کنند به تحریم مقامات سوریه و جبهه مقاومت می‌پردازند که این موضوع نشان‌دهنده رویکرد دوگانه آنها در مسئله تروریسم است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان ساخت: مناسبات اقتصادی میان ایران و سوریه می بایست متناسب با روابط سیاسی دو کشور ارتقا یافته و به حوزه های راهبردی و زیر ساختی تعمیم یابد.

عماد خمیس نخست‌وزیر سوریه نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از آخرین تحولات میدانی این کشور و پیشروی‌ها در نبرد با گروه های تکفیری، پیگیری مسیر سیاسی برای عبور از بحران را یکی از گزینه‌های مهم دانست و افزود: دولت سوریه همواره با مخالفان غیر مسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه مند هستند به گفت‌وگو پرداخته است.

وی با تقدیر از حمایت‌های گسترده جمهوری اسلامی ایران از مردم و دولت سوریه، دستیابی به راه حل پایدار و ایجاد صلح و امنیت را منوط به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و غیر تبلیغاتی با داعش، جبهه النصره و سایر گروه‌های مرتبط با آنان دانست.

گفتنی است عماد خمیس نخستین بار است که پس از تصدی منصب نخست‌وزیری در تیرماه 1395 به تهران سفر می‌کند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.