بیشتر محورهای درگیری میان ارتش سوریه و گروه تروریستی داعش در اطراف شهر دیرالزور وضعیت عادی دارد.

به گزارش جماران ،یک منبع آگاه روز سه شنبه اعلام کرد که مناطق تحت تسلط ارتش سوریه در شهر دیرالزور وضعیت آرامی را طی می کند و تنها نگرانی شهروندان موشک و خمپاره باران محله ها از سوی داعش است.
این فرد که خواست نامش فاش نشود افزود: روز دوشنبه درگیری های شدیدی در منطقه مقابر یعنی فاصله میان فرودگاه نظامی با شهر آغاز شد و تروریست های داعش پس از چهار روز توانستند بر این منطقه و مسیر ارتباطی فرودگاه به شهر، اشراف آتش پیدا کنند.
هم اکنون بیشتر درگیری ها در منطقه مقابر در جریان است و تروریست های داعش تلاش می کنند علاوه بر تسلط آتشباری براین منطقه، به داخل آن نفوذ کرده و مسیر فرودگاه به شهر را به طور کامل قطع کنند.
تروریست های داعشی نتوانستند وارد این منطقه شوند بلکه با توجه به تسلط بر تپه های غرب این منطقه، هم اکنون مسیر ارتباطی فرودگاه با شهر دیرالزور در تیررس تروریست ها قرار گرفته است.
جنگنده های نیروی هوایی سوریه و روسیه نیز در طول این مدت آسمان دیرالزور را ترک نکردند و مواضع و محل تجمع تروریست های داعش در کوه الثرده، منطقه مقابر و میدان نفتی تیم بمباران کردند.
روز دوشنبه باوجود شدت گرفتن درگیری ها و حمله خمپاره ای داعش به محله های مسکونی دیرالزور، مدارس باز بودند و دانشگاه فرات نیز امتحانات را برگزار کرد.
تسلط داعش بر بیمارستان اسد و مدرسه پلیس نیز کذب است و این مناطق همچنان از درگیری دور هستند، باوجود قطع ارتباط فرودگاه با شهر ولی نیروهای محافظ داخل فرودگاه همچنان این منطقه را حفظ کرده اند.
شهر دیرالزور نزدیک به سه سال در محاصره گروه تروریستی داعش است و با توجه به حمله بی سابقه ای که داعش از چند محور به شهر دیرالزور آغاز کرده است، بیشترین نگرانی درباره شهروندان و غیرنظامیان در این شهر است.
استان دیرالزور در شرق سوریه در مرز این کشور با عراق و در کرانه رود فرات واقع شده است. 
شهر نفت خیز دیرالزور از سال 2014 در محاصره تروریست های داعش است و کمک رسانی به ساکنان این شهر فقط از طریق پرتاب محموله ها توسط هواپیماهای باری انجام می شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.