وزیر امور حوزه خلیج‌فارس عربستان گفت که ریاض برای رابطه با تهران نیاز به میانجی ندارد.

 

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از روزنامه الحیات چاپ عربستان، ثامر سبهان در واکنش به اظهارات ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق گفت که اطلاعاتی درباره میانجی‌گری عراق برای رابطه میان ایران و عربستان ندارد.

رویترز به‌نقل از صدا و سیمای ایران گزارش کرده بود ابراهیم جعفری، وزیر امور خارجه عراق در راستای کاهس اختلافات میان دو کشور همسایه، پیام‌هایی میان ریاض و تهران منتقل کرده است.

تلویزیون ایران به‌نقل از جعفری گزارش کرد: «میانجی‌گری میان ایران و عربستان حدود یک سالی است که ادامه دارد و من پیام‌هایی شفاهی میان مسئولان دو کشور در ماه هی گذشته منتقل کرده‌ام.»

سبهان در مصاحبه با الحیات گفت: «ما درباره وجود پیام‌هایی حاوی میانجی‌گری میان ریاض و تهران اطلاعی نداریم و عربستان برای ارتباط با ایران نیاز به واسطه ندارد. ایرانی‌ها اگر می‌خواهند روابطشان با پادشاهی عربستان بهبود یابد، می‌دانند که باید چه کار انجام دهند.»

الحیات پیشتر به‌نقل از خالد جارالله، معاون وزیر امور خارجه کویت نوشته بود که او حامل پیامی از سوی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌فارس درباره گفت‌و‌گو با ایران است و با مسئولان ایرانی در ارتباط است تا این پیام را به تهران برساند.

او افزود: «ارتباطات با طرف ایرانی همچنان ادامه دارد تا زمان مشخصی برای تحویل پیام تعیین شود.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.