مرتضی ادیب یزدی می‌گوید: هفت سال آقای هاشمی را نشان ندادند اما چند روز است که هر شبکه تلویزیونی را می بینیم موضوع برنامه حرف درباره آقای هاشمی است. این انفعال است این تصمیمات بر مبنای حکمت نیست.

به گزارش جماران، مرتضی ادیب یزدی گفت: وقتی خبر فوت آقای هاشمی را شنیدم کمرم تیرکشید، احساس کردم سرمایه بسیار بزرگی را از دست دادم. مثل کسی که خبر مرگ برادرش را شنیده باشد. یک حالت بهت و اندوه عمیق به من دست داد. چون من با این چهره نورانی سال ها در قبل انقلاب آشنا بودم و نام او همیشه در محافل مبارزاتی یعنی بعد از نام امام مطرح می شد. آن روزها امام تشریف نداشتند در عراق تبعید بودند لذا نام های آقای هاشمی و آقای منتظری مطرح بود آقای منتظری بیشتر جنبه فقاهت، آقای هاشمی جنبه مبارزه و مقابله با دستگاه پهلوی.

وی افزود: آقای هاشمی از همان قبل انقلاب خیلی با وفا و محکم سر ایده های انقلابی ایستاد واقعا به هیچ عنوان از ایشان کرنشی جایی ندیدیم و یک انسان حکیم بود، مواضع او در هر مقطعی مبتنی بر مصلحت نظام و انقلاب اتخاذ شد. دنبال تداوم و ماندگاری جمهوری اسلامی ایران بود می خواست این نظام که به برکت زحمات حضرت امام و شهدای بسیار عزیزی مثل شهیدان بهشتی و مطهری به دست آمد بماند.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: حضرت آیت الله هاشمی دنبال ماندگاری نظام بود اگر حرفی می زد و موضعی می گرفت می خواست مردم راضی باشند و ما در پهنه بین الملل مقبولیت حداکثری داشته باشیم. متأسفانه برخی ها اهداف مبارک آقای هاشمی را بر نمی تافتند یعنی نتوانستند به تفکر آقای هاشمی نزدیک شوند.

وی ادامه داد: باید ببنیم این خناسانی که حضرت آقا در اطلاعیه خودشان اشاره کردند چه کسانی بودند که نمی خواستند آقای هاشمی با توده های مردم ارتباط عمیق برقرار کند.

ادیب یزدی یادآور شد: در هر صورت آنچه مهم است که ما عاشق ایران، آبادی کشور و رضایت و آسایش ملت ایران هستیم. ما دنبال آن هستیم که این ملت سرفراز باشد و انشاءالله فصل جمهوری اسلامی نورانی ترین فصل تاریخ ایران باشد. می خواهیم بگوییم جمهوری اسلامی لایق ترین حاکمیت به برکت ولایت را دارد و هر کس به این مملکت خدمت کند و حتی یک سنگ را از جلوی پای مردم بردارد پیش چشم ما عزیز است و ما دست او را می فشاریم و به او کمک می کنیم.

وی افزود: جناب آقای هاشمی انصافا در صدر شخصیت های خدوم و فهیم بود مرگ جانگدازش چون بدون مقدمه اتفاق افتاد یعنی این طور نبود که مدتی ناخوش احوال شود یا در بیمارستان بستری باشد خبر فوت او مثل آوار شدن دنیا برسرمان بود.

این استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد: امیدوارم احساسات مردم را درک کنیم بر وفق احساسات مردم حرکت کنیم حرکت های انفعالی و تصمیمات درجایی خیلی نمی تواند حکیمانه باشد ما از دستگاه ها، از وفاداران به ولایت و نظام توقع داریم اتاق فکر داشته باشند با اندیشه کار کنند با دلسوزها مشورت کنند. خودشان رأسا تصمیماتی نگیرند که مردم را در یک دوگانگی قرار دهند.

وی افزود: هفت سال آقای هاشمی را نشان ندادند اما چند روز است که هر شبکه تلویزیونی را می بینیم موضوع برنامه حرف درباره آقای هاشمی است. این انفعال است این تصمیمات بر مبنای حکمت نیست. نه آن وقت که مطلق محرومش کردند عاقلانه بود و نه الان که هر شبکه ای را می بینیم برنامه درباره آقای هاشمی است. باید ما عقل مان را به کار بیاندازیم. دلمان بسوزد و بدانیم مردم هم دلسوز نظام هستند.

ادیب یزدی اظهار کرد: بعضی ها فکر می کنند فقط خودشان دلسوز انقلاب هستند خیر این طور نیست. این ملتی که برای وداع با پیکر آقای هاشمی آمدند همه انقلابی هستند اینها همه فداییان حضرت امام و مقام معظم رهبری هستند امیدوارم این وقایع برخی ها را سرعقل بیاورد و تصمیمات صحیح بگیرند که بتوانیم جمعیت های مردم را کنار هم داشته باشیم. مردم را از دست ندهیم چون تنها پشتوانه مان بعد از لطف الهی، مردم است. انشاءالله امیدواریم خدا توفیق دهد بتوانیم مسیری که اینها برای ما تسهیل کردند و راه را باز کردند ما با کمال افتخار و اقتدار جلو ببریم.

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.