'محمدو بوهاری' رییس جمهوری نیجریه در پیامی درگذشت آیت الله 'هاشمی رفسنجانی' را به دکتر 'حسن روحانی' و ملت ایران تسلیت گفت.

به گزارش جماران ،‌ بوهاری در پیام خود خطاب به رییس جمهوری اسلامی ایران آورده است، یکشنبه گذشته خبر غافلگیر کننده و تأثرانگیر درگذشت اکبر هاشمی رفسنجانی رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام و رییس جمهوری اسبق ایران، در سن هشتاد و دو سالگی را دریافت کردم که موجب تاسف فراوان شد .
وی اضافه کرده که عالیجناب، لطفا تسلیت شخصی مرا به خاطر این فقدان بزرگ بپذیرید.
بوهاری افزود که رییس جمهوری اسبق ایران، سیاستمداری بسیار بزرگ و تأثیرگذار بودند. به عنوان یکی از معماران انقلاب اسلامی و وی یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین رهبران ایران پس از انقلاب اسلامی، موقعیتی محوری در رهبری جمهوری اسلامی ایران داشت. 
رییس جمهوری نیجریه اضافه کرد که اکنون فقدان ایشان خلاء بزرگی را در فضای سیاسی و اجتماعی ایران موجب شده که ترمیم آن بسیار مشکل خواهد بود. با فوت آیت الله رفسنجانی، ایران یک انقلابی بزرگ پیشرو و جهان اسلام یک سیاستمدار تیزبین را از دست داد.
وی افزوده که هرچند آیت الله رفسنجانی رفته است، اما خاطره ایشان، خدماتی که به ایران ارایه کرد و همچنین دستاوردهایی که در زندگی خود به یادگار نهاد، برای مدتهای متمادی در یادها خواهد ماند.
بوهاری نوشت که مشارکت مرحوم رفسنجانی در قیام پانزده خرداد، نقش ایشان در دولت انقلابی ایران، ریاست نخستین مجلس پس از انقلاب اسلامی، دو دوره ریاست جمهوری پربار، ریاست مجلس خبرگان رهبری و ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام، جملگی نقش های بی بدیلی بودند که وی در پایه گذاری ایران امروز بر عهده گرفت.
رییس جمهوری نیجریه اضافه کرد که فقدان وی بسیار تلخ و جانکاه خواهد بود و امیدوارم روح وی قرین رحمت باشد.
لطفا مراتب تأسف و تألم قلبی اینجانب و مردم نیجریه را به رهبر معظم انقلاب اسلامی که با فوت رفسنجانی علاوه بر یک رازدار، یک دوست شفیق را از دست دادند، به دولت و مردم ایران و به خانواده وی برسانید. از درگاه خداوند مسألت دارم به خانواده رفسنجانی بردباری لازم را برای تحمل این فقدان دردناک عطا فرماید.
آیت الله هاشمی رفسنجانی، روز یکشنبه 19 دی ماه 95 در سن 82 سالگی و بر اثر ایست قلبی در بیمارستان شهدای تجریش دارفانی را وداع گفت.
پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر روز سه شنبه در داخل ضریح و در کنار مقبره امام خمینی(ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران به خاک سپرده شد و آرام گرفت. 
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با حضور در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه تهران، نماز را بر پیکر ایشان اقامه کردند. 

 

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.