مراسم تشییع پیکر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی در دانشگاه تهران با حاشیه هایی بسیاری همراه است که حضور وصف ناپذیر مردم برای وداع با یار دیرین امام (ره) از مهمترین آنها به شمار می رود.

به گزارش جماران، همه مسیرهای منتهی به خیابان انقلاب و دانشگاه تهران برای تردد خودروها بسته است و تنها خودروهایی اجازه عبور دارند که کارت ویژه تردد داشته باشند.

**مردم در محدوده خیابان قدس و طالقانی و از سمت در شرقی دانشگاه اجتماع کرده اند. این اجتماع ، طیف های مختلف مردم را نشان می دهد.

** مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی با مضمون «بدرود امیرکبیر»، «خداحافظ پیر اعتدال»، «ناشران در سوگ استوانه محکم خردورزی»، «هاشمی زنده است تا نهضت زنده است»، «سفر به خیر رفیق دیرین» و «به خدا می سپارمت» به خیل جمعیت می پیوندند.

** تقاطع خیابان های اوصال - انقلاب به دلیل ازدحام بیش از اندازه جمعیت بسته شده است و جمعیت بسیاری به سمت دانشگاه تهران می رود .

** مشاهدات خبرنگار ایرنا نشان می دهد در شرقی دانشگاه تهران حوالی ساعت 9 و 20 دقیقه صبح به دلیل پر شدن ظرفیت داخل دانشگاه، روی مردم بسته شده است و از ورود مردم ممانعت می شود.

** اقشار مختلف مردم با چشمان گریان و سیاه پوش در این مراسم حضور یافته اند.

**نیروهای امنیتی برای برقراری نظم و گشودن راه تردد مردم حضور چشمگیری دارند.

**تعدادی خودرو تک سرنشین با چراغ گردان پلاک شخصی و دولتی وارد محدوده این خیابان شدند که به نارضایتی و اعتراض مردم انجامید.

**تعداد قابل توجهی آمبولانس در اطراف خیابان های دانشگاه تهران برای امدادرسانی به مردم در صورت ضرورت مستقر شده اند.

**حضور مردم در بالکن ها وپشت بام های ساختمان های اطراف دانشگاه تهران برای دیدن مراسم تشییع از دیگر حاشیه های این مراسم است.
منبع: ایرنا
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.