تارنمای فرانسوی فیگارو به نقل از خبرگزاری فرانسه و خبرگزاری رویترز نوشت: آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری پیشین و یکی از مردان کلیدی جمهوری اسلامی ایران بعد از ظهر امروز در سن 82 سالگی بر اثر حمله قلبی درگذشت.

به گزارش جماران، در گزارش این رسانه ها، آیت الله هاشمی رفسنجانی را شخصیتی توصیف کرد که همواره در مرکز طیف سیاسی قرار داشت و اعتدال و ایجاد روابط حسنه با غرب از جمله آمریکا از سیاست های وی به شمار می رفت.
بر اساس این گزارش، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس جمهوری ایران در سال های 1989-1997، درب های کشور را باز و پس از هشت سال جنگ با عراق، یک برنامه بازسازی را آغاز کرد.
در این گزارش آمده است: وی یک چهره تاثیرگذار در جمهوری اسلامی به شمار می رفت و مسئولیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را بر عهده داشت.
 آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و از پیشگامان انقلاب اسلامی که به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان شهدای تجریش تهران بستری شده بود، ساعاتی پیش دار فانی را وداع گفت.
آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری در سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
وی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کل قوا در دفاع مقدس با حکم امام، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و چهارمین رئیس جمهوری اسلامی ایران در دور دوره پیاپی بین سال‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشت و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌ های سیاسی جمهوری اسلامی شناخته شده است.
منبع: ایرنا
 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.