اپل نتوانست به اهداف عملکرد خود دست یابد و دریافتی تیم کوک نیز از این موضوع در امان نماند.

به گزارش جماران، با توجه به عملکرد اپل بر اساس بسته‌های جبران اجرایی، تیم کوک -مدیر عامل اپل- و دیگر رهبران این شرکت با کاهش پاداش مواجه خواهند شد.

درآمد داخلی و اهداف درآمد عملیاتی این شرکت در سال ۲۰۱۶  به ترتیب ۳.۷ و ۰.۵ درصد کاهش داشته است و در نتیجه موجب کاهش ۱۵ درصدی دستمزد مدیرعامل شده است. البته پایه حقوق کوک ۵۰ درصد افزایش داشته و تا ۳ میلیون دلار رسیده است. دیگر مدیران اپل شاهد کاهشی بیشتر از ‌۹ درصد در پاداش بودند.

اپل درآمد سالانه خود برای دوره منتهی به ۲۴ سپتامبر سال ۲۰۱۶ را ۲۱۵.۶ میلیارد دلار و درآمد عملیاتی خود را ۶۰ میلیارد دلار گزارش کرده است. کوک که انتظار داشت برای سال ۲۰۱۶ نیز حداقل ۱۰.۳ میلیون دلار مانند ۲۰۱۵ دریافت کند، به جایش ۸.۷۵ میلیون دلار دریافت کرد.

این اولین بار از سال ۲۰۰۹ است که اپل از دستیابی به اهداف داخلی خود باز ماند. داستان رشد اپل تا حدودی مساله‌ای دوره‌ای است، اما هر بار ارزش شرکت مورد سوال بوده است. اینکه کاهش درآمد یک سال شکست بوده یا موفقیت یک مساله است و سوال واضح این است که آیا این شرکت دوباره به جای اول خود بازمی‌گردد یا خیر.

اخبار مربوط به جبران خسارت کوک خیلی هم تعجب‌آور نیست. سال ۲۰۱۶ زمانی بود که اپل آسیب‌پذیری خود را نشان داد، سالی که برای اولین بار حجم فروش مهم‌ترین محصول این شرکت یعنی آیفون، سقوط کرد.

زمانی که اپل نتایج  سه ماهه خود را آخر ماه ژانویه اعلام کند، چشم‌ها برروی او خواهد بود. این گزارش می‌تواند جزئیات و وضوح بیشتری درباره فروش آیفون ۷ در میان دیگر محصولات در اختیار قرار دهد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.