مقام ارشد عملیات آزاد سازی استان نینوا عراق روز شنبه از دفع حمله های سنگین تروریست های داعش در محور شمالی شهر موصل و کشته شدن 5 عنصر انتحاری داعش خبر داد.

 

به گزارش جماران ، سرتیپ «نجم الجبوری» تصریح کرد:‌ پلیس فدرال و تیپ 16ارتش عراق حمله های سنگین داعش را دفع و در جریان آن 5 داعشی انتحاری در موصل کشته شدند.
الجبوری به بازداشت 3 سرکرده داعش در عملیات حمله به آکادمی پلیس، منطقه فلاح اول و دوم و منطقه موسوم به آبشار در شمال موصل اشاره کرد و افزود:‌ نیروهای امنیتی و نظامی در حال استقرار در محور شمالی موصل بوده تا مانع از حمله های داعش به شهر شوند.
همچنین سرتیپ «عبدالامیر عبدالله» از مقام های ارشد عملیات آزاد سازی موصل جمعه شب از کشته شدن 449 داعشی و آزاد سازی دو محله دیگر خبر داد تا به این صورت شمار محله های آزاد شده شهر موصل دومین شهر بزرگ عراق به عدد 50 برسد.
با آزاد سازی محله المزارع و المثنی شمار محله های آزاد شده موصل از زمان آغاز مرحله دوم عملیات آزاد سازی موصل در 29 دسامبر (9 دی ماه) به 10 محله رسیده است.
نیروهای مبارزه با تروریسم عراق، در نخستین مرحله آزاد سازی موصل که روز 15 دسامبر به کار خود پایان داد، 40 محله از مجموع 56 محله شرق شهر موصل را از اشغال گروهک تروریستی داعش آزاد کردند.
عملیات موسوم به آزاد سازی موصل روز 26 مهرماه (17 نوامبر) با فرمان حیدرالعبادی نخست وزیر عراق به صورت رسمی آغاز شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.