معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور گفت: در بسیاری از مناطق جنوبی کشور با مساله افراد فاقد شناسنامه مواجه هستیم.

 

 

به گزارش جماران ،ابوالفضل رضوی درباره افراد فاقد شناسنامه در کشور با ابراز تاسف از اینکه در بعضی استان‌ها با این مشکل مواجه هستیم، گفت: برای حل این مشکل در حال هماهنگی با وزارتخانه‌های اطلاعات، امور خارجه و کشور هستیم، زیرا این دستگاه‌ها نیز باید در این خصوص اظهارنظر کنند.

وی با تاکیدبراینکه آمار افراد فاقد شناسنامه در کشور را احصا نکرده‌ایم، ادامه داد: این آمار به ما ارائه نمی‌شود و ما در سفر‌های استانی به وجود این افراد پی می‌بریم.

رضوی با اشاره به اینکه در بسیاری از مناطق جنوبی کشور با مساله افراد فاقد شناسنامه مواجه هستیم، بیان کرد: به هنگام مثال گزارشی درباره تعداد افراد فاقد شناسنامه در شهرستان چابهار به ما داده نشده بود و در سفری که به این شهرستان داشتم به موضوع پی بردم.

معاون توسعه مناطق روستایی خاطرنشان کرد: به دنبال راه‌حل برای رفع مشکل افراد فاقد شناسنامه در کشور هستیم.

تعرض به روستاهای اطراف پایتخت

وی همچنین با اشاره به تعرض شهرداری تهران به روستاهای اطراف پایتخت تصریح کرد: شهرداری با این اقدام به دنبال سرمایه‌اندوزی است.

رضوی با بیان اینکه شهرداری تهران باید با ارائه طرح‌های جدید برای جمعیت مستقر خود مسائل را حل کند نه اینکه به سطح شهر بیفزاید، عنوان کرد: شهرداری تهران اراضی روستایی را ارزان قیمت به نام طرح جدید شهرداری تملک کرده و به این کار اقدام به سرمایه‌اندوزی می‌کند.

معاونت مناطق محروم اظهار کرد: با تملک اراضی توسط شهرداری قیمت زمین‌های مذکور افزایش یافته و در این بین آن افرادی که ضرر می‌بیند؛ روستاییان هستند.

وی با اظهار تاسف از غفلت شورای عالی شهرسازی و معماری از‌ این موضوع و ظلم در حق روستایی اظهار کرد: در روستا‌ها اراضی با عنوان زمین کشت روستایی وجود دارد که شهرداری آن‌ها را تغییر کاربری داده و تملک می‌کند، چنانکه امروز از منطقه کن و سولقان تا منطقه امامزاده داوود روستایی نیست که توسط شهرداری تهران تملک نشده باشد.

 

منبع:ایلنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.