پایگاه صهیونیستی واللاه نوشت که ارتش این رژیم در سال 2017 مجوعه اقداماتی را برای به اصطلاح «دفاع درهمه جبهه ها» در پیش خواهد گرفت تا با «تهدیدهای حزب الله لبنان و قصد جنبش حماس برای انتقال نبرد به داخل اراضی اشغالی از طریق تونل های هجومی » مقابله کند.

 

 

به گزارش جماران ، این سایت صهیونیستی با بیان اینکه سال 2017 تمرین های نظامی نیروهای ذخیره ارتش صهیونیستی به اوج خود خواهد رسید، افزود: سامانه حمایتی از شهرک های نزدیک مرزها در الجلیل شاهد تغییر و تحولات واقعی برای کسب آمادگی های لازم خواهد بود و نیروهای نظامی آماده برای حمایت از شهرک ها به گروهان های وابسته به گردان های منطقه ای نیروی زمینی می پیوندند.
یک افسر ارشد نیروی زمینی رژیم صهیونیستی به سایت واللاه گفته است که: فرآیند پیوستن نیروهای آماده به گروهان ها به دلیل تغییر نوع تهدیدها است. وی می افزاید: ارتش اسرائیل نگاه راهبردی به امور دفاعی دارد و افزایش قابلیت های نیروهای جنگی در داخل شهرک ها جزو اولویت های آن است.
این افسر صهیونیست اضافه می کند که « ماموریت اصلی این نیروها دفاع در داخل و خارج از شهرک ها است و حجم و نوع آموزش های آنها به فراخور تهدیدها و نیازهای موجود تغییر می کند. 
این سایت صهیونیستی نوشت: با وجود افزایش نزدیک به چهل گردان از نیروهای ذخیره در کرانه باختری در سال گذشته که با هدف مهار و کنترل موج عملیات فلسطینی ها انجام گرفت بر میزان آموزش نیروهای ارتش صهیونیستی تاثیری منفی نگذاشت و بنابر این پیش بینی می شود سال 2017 هم مانند دو سال گذشته تعداد زیادی از نیروهای ذخیره آموزش های لازم را پشت سر بگذارند. 
واللاه افزود: ارتش اسرائیل قصد دارد رزمایش گسترده ای را برای جذب نیرو در همه سطوح برگزار کند. 
افسر ارشد رژیم صهیونیستی به این سایت گفته است که « نیروهای نظامی آماده خدمت ارتش اسرائیل و نیروهای ذخیره هم پوشانی زیادی با یکدیگر پیدا کرده اند و تعداد زیادی از نیروها جذب یگان های ذخیره از جمله پیاده نظام، زرهی، اطلاعات شده اند». 
واللاه نوشت: نام تعداد زیادی از نظامیان اسرائیل به دلیل شرکت نکردن در آموزش ها و نداشتن قابلیت های لازم از لیست نیروهای ذخیره وابسته به نیروی زمینی ارتش اسرائیل خط خورده است. 
این سایت صهیونیستی ادعا کرد: یگان های نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل به نیروهای حرفه ای تبدیل شده اند. 
این سایت به نقل از افسر ارتش صهیونیستی افزود: روند اخراج تعدادی از نیروهای ذخیره در سال 2015 شروع و سال گذشته پایان یافت و این اقدام باعث شده تا نیروهای ذخیره در زمان حاضر وضعیت بهتری نسبت به قبل داشته باشند. 
این افسر صهیونیست اضافه کرد: نظامیان عضو گردان ها آموزش های لازم را سپری کرده و هرکدام برای ماموریتی خاص آماده شده اند و هیچ نیروی اضافی در گردان ها وجود ندارد، حجم آموزش ها با نیازها و توانائی نیروها هماهنگ بوده است و در مواقع اضطراری فعالیت های امنیتی جاری مطابق با ماموریت نیروهای ذخیره هماهنگی می شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.