ایرج راد از اعطای یک میلیارد تومان توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ساختمان جدید خانه تئاتر خبر داد

به گزارش جماران ، مدیرعامل پیشین خانه تئاتر درباره آخرین وضعیت ساختمان جدید خانه تئاتر (واقع در خیابان سمیه) و زمان جابجایی به آن بیان کرد: ساختمان تقریبا تمام شده و همه کارهای آن انجام شده است به جز سالن نمایش که یکسری امکانات نوری، صوتی و صندلی احتیاج دارد.

او با اشاره به اینکه این سالن نمایش در واقع یک بلک باکس حدود ۲۰۰ متری با ظرفیت ۱۸۰ تا ۲۰۰ تماشاگر است، ادامه داد: برای تجهیز این سالن از مدتی قبل با مشکل اعتبار روبرو بودیم که در جلسه روز گذشته با آقای صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی موضوع را مطرح کردیم و ایشان دستور صادر کرد که مبلغ یک میلیارد تومان برای تأمین این امکانات پرداخت شود.

راد با بیان اینکه برآورد ما برای تجهیزاتی که احتیاج داریم حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود و امیدواریم با همین مبلغ به نتیجه برسیم، اضافه کرد: در تلاش هستیم با خرید امکانات مورد نیاز بتوانیم این ساختمان را تا پایان سال افتتاح کنیم.

او ادامه داد: روز گذشته هم کارهای مربوط به کف سالن که باید با یک نوع چوب مخصوص پوشیده می‌شد، انجام شد و اقداماتی که برای آکوستیک کردن آن هم لازم بود به پایان رسیده است.

ایرج راد یادآور شد: از حدود یک سال قبل برای تأمین امکانات این سالن بلک باکس پیگیری و استعلام کرده بودیم و حتی قیمت‌ها مشخص شده بود اما با توجه به بالا رفتن قیمت دلار باید محاسبه جدیدی انجام دهیم.

به گفته‌ی مدیرعامل پیشین خانه تئاتر برای ساختمان جدید خانه تئاتر با خرید کل زمینی که حدود ۱۵۰۰ متر زیربنا دارد؛ تخریب، گودبرداری و ساخت و ساز تا پایان مرحله معماری و نقاشی حدود سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.