وزیر نیرو از سفر نخست وزیر روسیه یا معاون وی، به منظور کلنگ زنی پروژه احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی توسط این کشور خبر داد.

وزیر نیرو از سفر نخست وزیر روسیه یا معاون وی، به منظور کلنگ زنی پروژه احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی توسط این کشور خبر داد.

‌به گزارش جماران، حمید چیت چیان  شب گذشته در نشست مشترک با مدیران صنعت آب و برق استان هرمزگان عنوان کرد: یکی از مسائل مهم هرمزگان موضوع آب است و کارگروه تخصصی زیر نظر شورای عالی آب طرح شیرین کردن آب رودخانه های شور استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: با توجه به خاک مستعد و آفتاب بسیار خوب می توان از این آب ها به صورت اقتصادی استفاده کرد.

چیت چیان خاطر نشان کرد: برنامه ریزی آب استان به صورت کامل تدوین شود و با توجه تقاضای بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در بخش سد از این ظرفیت نیز استفاده خواهد شد.

وی با بیان اینکه قسمت عمده آب شرب هرمزگان را باید با تاسیسات شیرین سازی و نمک زدایی تامین کنیم، افزود: باید اجرای طرح های آب شیرین کن به طور جدی در استان پیگیری شود تا بی نیاز از منابع آب دشت میناب شویم.

وزیر نیرو با بیان اینکه در زمینه برق امکان سرمایه گذاری وجود دارد، گفت: صنعت برق باید بتواند درآمد لازم را کسب کند که در این زمینه باید روی وصول مطالبات نه بالا رفتن نرخ آن متمرکز شد زیرا اگر مطالبات ۵۵۰ میلیاردی برق استان وصول شود کاملا چهره برق هرمزگان را تغییر خواهد داد.

وی از سفر نخست وزیر روسیه یا معاون وی به منظور کلنگ زنی پروژه احداث نیروگاه ۱۴۰۰ مگا واتی توسط این کشو خبر داد و گفت: از سرمایه گذاری روسیه برای نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در سیریک استفاده خواهیم کرد و بزودی کلنگ آن زده خواهد شد و با احداث آن  یکی از مجهزترین نیروگاه های کشور در هرمزگان را خواهیم داشت.

چیت چیان خاطرنشان کرد: امکان سرمایه گذاری در بخش تولید که زمینه ساز توسعه صنعتی و رفاه مردم استان خواهد شد، موجود است.

وی با بیان اینکه وصول مطالبات برق استان یکی از ضروریات توسعه شبکه استان است، افزود: به موازات تلاشی که برای وصول مطالبات می شود سهم بیشتری را برای استان از این بخش اختصاص خواهیم داد.

این مقام مسئول با اشاره به سخنان نماینده مردم بندرعباس در مجلس در مورد جلوگیری از آسیب زیست محیطی با احداث آب شیرین کن، گفت: توجه به مسائل زیست محیطی در شیرین سازی آب دریا باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه با به کارگیری نیروهای بومی موافق هستیم، خاطرنشان کرد: از پیمانکاران و سرمایه گذاران بخش خصوصی اهمیت به این مهم را پیگیری و دنبال می کنیم.

وزیر نیرو اظهار کرد: اساس توسعه روی منابع انسانی است و اگر از نیروهای هر منطقه استفاده نشود توسعه نمی تواند پایداری لازم را داشته باشد.

وی در پایان با اشاره به وضعیت فاضلاب بندرعباس، بیان کرد: موضوع فاضلاب بندرعباس را به طور خاص پیگیری می کنیم و در برنامه ششم توجه به فاضلاب در مناطق ساحلی مورد توجه قرار گرفته است.

منبع:ایسنا

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.