چهارمین نیروگاه هسته ای پاکستان با ظرفیت تولید 340 مگاوات روز چهارشنبه با حضور محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور، رسما فعالیت خود را آغاز کرد تا ظرفیت تولید برق هسته ای در این کشور، به بیش از یکهزار مگاوات افزایش یابد.

چهارمین نیروگاه هسته ای پاکستان با ظرفیت تولید 340 مگاوات روز چهارشنبه با حضور محمد نواز شریف نخست وزیر این کشور، رسما فعالیت خود را آغاز کرد تا ظرفیت تولید برق هسته ای در این کشور، به بیش از یکهزار مگاوات افزایش یابد.

 

به گزارش جماران ، این نیروگاه جدید که در واقع فاز سوم مجتمع نیروگاه هسته ای 'چشمه' است و در منطقه 'میانوالی' در ایالت پنجاب واقع شده است، بیش از دو ماه پیش فعالیت آزمایش خود را آغاز کرد و امروز با حضور نواز شریف، رسما به بهره برداری رسید.
نواز شریف در مراسم افتتاح رسمی این نیروگاه که بطور مستقیم از شبکه های تلویزیونی این کشور پخش شد، بار دیگر وعده داد که قطعی برق و خاموشی های مکرر و همه روزه در پاکستان، تا سال 2018 خاتمه خواهد یافت. دور آتی انتخابات پاکستان قرار است در نیمه نخست سال 2018 برگزار شود.
نواز شریف همچنین گفت که چشم انداز تولید برق هسته ای پاکستان، تولید 8800 مگاوات برق هسته ای تا سال 2030 است.
انصار پرویز رئیس سازمان انرژی اتمی پاکستان، چندی پیش اظهار امیدواری کرده بود که با اجرای طرح های توسعه و ایجاد نیروگاه های جدید هسته ای در این کشور، میزان برق هسته ای پاکستان تا سال 2050 به 40 هزار مگاوات افزایش یابد.
انصار پرویز با اشاره به برنامه های بلند مدت پاکستان در زمینه تولید برق هسته ای با هدف جبران کمبود برق این کشور گفت: بعد از سال 2021، تقریبا هرسال عملیات ساخت یک نیروگاه هسته ای در پاکستان آغاز خواهد شد (در مجموع چهار نیروگاه هسته ای جدید) تا بتوانیم به نقطه هدف برسیم. 
وی گفته است که پاکستان برای غلبه بر بحران شدید کمبود انرژی، پاسخگویی به نیاز روز افزون کشور به برق و کمک به اقتصاد کشور نیاز به احداث نیروگاه های جدید اتمی دارد. 
پاکستان هم اکنون چهار نیروگاه هسته ای فعال (نیروگاه 'چشمه' فاز یک با ظرفیت 300 مگاوات، فاز دو با ظرفیت 300 مگاوات و فاز سه با ظرفیت 340 مگاوات و نیروگاه هسته ای 'کانوب' با ظرفیت 90 مگاوات) دارد اما این نیروگاه های نسبتا قدیمی، از ظرفیت تولید بالایی برخوردار نیستند. 
این کشور قراردادهای زیادی با چین امضا کرده است که بخشی از آن مربوط به احداث نیروگاه های هسته ای است. 
پاکستان با کمبود شدید انرژی روبرو است و سعی دارد تا از هر طریق ممکن، این بحران را کاهش دهد. 
افزایش واردات برق از ایران و تلاش برای اجرای طرح خط لوله گاز ایران-پاکستان و وارد کردن گاز طبیعی از ایران، از جمله مهم ترین طرح های پاکستان برای جبران کمبود انرژی در این کشور است.

منبع:ایرنا

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.