وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: اگر دولت در برجام موفق نمی شد، شرایط به گونه ای پیش می رفت که ما به سمت جنگ پیش می رفتیم.

به گزارش جماران، سید رضا صالحی امیری عصر امروز در شورای اداری استان خوزستان اظهار کرد: نیازمند دقت و هوشیاری بیشتری در این شرایط فعلی هستیم چون در حال عبور از اهداف بلند انقلاب هستیم و از بسیاری از چالش ها و پیچ ها عبور کردیم. امروز در آستانه جهش بزرگ برای رسیدن به یک مردم سالاری نوین هستیم.

وی افزود: در حوزه داخلی، منطقه ای و بین المللی با چالش های مختلفی روبرو هستیم؛ چالش های داخلی در حوزه اقتصادی است. در منطقه بازیگر اصلی تحولات منطقه و نقطه کانونی تحولات هستیم و در حوزه بین المللی ایران توانست از حقوق ملت دفاع و حقی که به ناحق از آنها گرفته بودند یعنی لغو تحریم ها دفاع کند.

صالحی امیری عنوان کرد: درآمدهای حاصل از فروش نفت ۱۱۴ میلیارد دلار بود که در سال قبل به ۲۴ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده بود. آمریکایی ها یک اجماعی را بر علیه ایران شکل داده و افکار عمومی نیز بر علیه ایران تحریک شده بود. در نظرسنجی ها قبلا یکی از خشن ترین کشورها ایران بود ولی امروزه آن را به عنوان امن ترین کشور منطقه می دانند.

عدم همراهی اروپا با ترامپ

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امروز آمریکا به عنوان دشمن اصلی انقلاب اسلامی منزوی شده و اروپایی ها اعلام کردند با ترامپ برای اعمال فشار به ایران همراهی نخواهیم داشت. اساسا در تداوم سیاست های گذشته الزاما باید به سمت جنگ می رفتیم و کشورهای مختلف روی زمان جنگ در حال بحث بوده و به دنبال شیطنت های مختلف در بخش هسته ای بودند ولی با دیپلماسی آن را حل کردیم.

صالحی امیری تصریح کرد: تدبیر نظام، مجلس و در راس همه تدابیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، دشمن را خلع سلاح کردند. جنگ محصول شکست در دیپلماسی است و امروز دیپلماسی، مغز و دانش، رسانه و علم همه یک قدرت هستند. توانستیم از طریق دیپلماسی که خود تامین کننده منافع ملی است، منابع ملت را تامین کنیم. اتفاق مهمی شکل گرفت و اگر برجام نبود امروز یا باید به یک جنگ ناخواسته تن می دادیم یا از طریق مذاکره منافع مردم را تأمین می کردیم.

وی گفت: هیچ وقت دولت، مجلس و در رأس آن رهبر معظم انقلاب اسلامی تسلیم خواسته های ناحق و مطالبات ناحق آنها نمی شوند. قطعا در مذاکرات، منافع ملی را تأمین کردیم و اگر دشمن بدعهدی کند قطعا خودش آسیب می بیند.

صالحی امیری تصریح کرد: به جای اینکه ما با هم بر سر دشمن برای بدعهدی فریاد بزنیم، دعوای داخلی راه انداخته ایم. نگاه ملی را باید جایگزین نگاه جناحی شود چون در انتقامجویی ها و تخریب ها ملت و نه جناح های سیاسی آسیب می بینند. در همدلی است که می توانیم منافع ملی را تامین کنیم و قطعا ایجاد ثبات و آرامش در کشور مهمترین نیاز مردم است. این مردم امروز از دعوا و تنش خسته و نیازمند آرامش و ثبات هستند. در فضای اغتشاش، اتهام زنی و تخریب، هیچ توسعه ای شکل نمی گیرد. 

خوزستان با اقوام زیباست

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: رنگین کمان اقوام در خوزستان زیبایی خاص خودش را دارد و مردم عرب در این سرزمین یک فرصت بوده و همیشه حریم کشور را حفظ کرده و لرها نیز مایه خیر و برکت بوده اند.

صالحی امیری با اشاره به اینکه تخریب یکدیگر هیچ معنایی ندارد و فقط اهداف دشمنان را محقق می کند، بیان کرد: خوزستان ایران کوچک است و همه آنچه در سرزمین دنبال می کنیم در خوزستان است. این استان سرمایه دینی، اخلاقی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را یکجا دارد.

وی اضافه کرد: ما چالش و بحرانی نداریم بلکه خودمان بحران سازی و چالش سازی می کنیم. هیچ کدام از عرب ها، لرها، شوشتری، بهبهانی، خرمشهری و آبادانی مشکل ندارند و باید گذاشت در کنار یکدیگر با آرامش زندگی کنند. اینکه نمایندگان برای یک موضوع در مقابل یکدیگر قرار بگیرند در واقع جهل مرکب است. باید از ظرفیت نمایندگان برای رسیدن به اهداف توسعه استفاده کرد.

به آرامش نیاز داریم

صالحی امیری گفت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگر نیاز به آرامش دارد و هرکسی با هر عنوان، نام و انگیزه ای نفاق افکنی کند به مردم خیانت کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: هر نقطه از عراق انفجار، خون و دلهره ای بود، هیچ انسانی احساس آرامش نداشت. متاسفانه ملت مظلوم عراق و حتی سوریه تا۵۰ سال بعد هزینه های این ناامنی ها را باید پرداخت کنند.

صالحی امیری گفت: نقطه ثقل امنیت ایران همین خوزستان است و این استان نماد مقاومت در کشور و دنیا است. اگر امروز به ایران حمله نمی شود از سر استیصال نیست بلکه از سر تجربه و امتحان کردن این ملت است.

وی بیان کرد: در شرایطی قرار گرفته بودیم که تحریم های گسترده لغو و اجماع جهانی علیه ایران شکسته شد. فروش محدود نفت تمام شد و حتی امروز ایران محور تعیین کننده تحولات اوپک است و در مقابل کاهش فروش نفت در کشورهای دیگر ایران افزایش داشت. 

صالحی امیری اظهار کرد: مجموعه دارایی های کشور توان حل مشکلات مردم را ندارد و باید از سرمایه گذاری های خارجی بهره مند شویم. برای توسعه باید فضای امنی را برای سرمایه گذاری داخلی و خارجی فراهم کنیم.

اختلافی بین مسئولان نیست

ویر فرهنگ و ارشاد اسلامی با طرح این سئوال که در نظامی که همه با هم زیر یک سقف زندگی می کنیم چرا باید اختلاف داشته باشیم، گفت: برای رسیدن به توسعه شاید مسیرهای مختلف را انتخاب کنیم ولی در مبانی اصلی هیچ اختلافی بین مسئولان کشور وجود ندارد. نیازمند یک بازنگری در شرایط هستیم و نباید مردم را نا امید کرد چون جامعه به شدت نیازمند نشاط و امیدواری است. 

صالحی امیری عنوان کرد: تمامی مردم خوزستان نیازمند امید هستند و باید تصویر نظام و نه تصویر سیاهی که از آن جز ناامیدی چیزی خارج نمی شود را به مردم نشان دهیم.

وی با بیان اینکه آسیب های اجتماعی، محصول عدم وجود نشاط در جامعه است، گفت: خوزستان موقعی به قله توسعه می رسد که از آن یک صدا بلند شود و آن هم توسعه همه جانبه برای تأمین نشاط و امنیت مردم است. مردم در کنار نیازهای ۶ گانه اولیه به شادابی، معنویت، معرفت، اخلاق و فضیلت هم نیاز دارند.

صالحی امیری در پایان تأکید کرد: ما ایرانی ها به خوزستان، شهدا و جانبازان مدیون هستیم.

منبع: مهر

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.