"هه وال کویستانی" یکی از اعضای پارلمان اقلیم خودمختار کردستان از جریان "گوران" (تغییر) اظهار داشته که درخواست او برای نامزدی "عبدالله اوجالان" رهبر حزب "پ ک ک" برای دریافت جایزه صلح نوبل از سوی کمیته نوبل پذیرفته شده است.

به گزارش جماران به نقل از"تدبیر"، روزنامه "رادیکال" ترکیه با انتشار این خبر افزوده است:"کمیته "نوبل" با نامزدی "اوجالان" که از اکنون در زندان "ایمرالی" ترکیه به سر می برد موافقت کرده است. سیاستمدار کردی که این درخواست را به کمیته نوبل ارائه کرده در این مورد افزوده است:"اوجالان در پیام نوروز سال 2013 میلادی خود بر ضرورت توجه به صلح و دموکراسی تاکید کرد. در واقع، بیانیه او مانیفستی بود که راه حلی مسالمت آمیز را برای مسئله کردها ارائه می داد. نشریه "تایم" نام "اوجالان" را در فهرست 100 نام برجسته ترین افراد جهان قرار داده است."

روزنامه "رادیکال" ترکیه در ادامه افزوده است:"بنیاد "نوبل" خبر داده که این درخواست در صورتی که معتبر خواهد بود که از سوی افراد برجسته جهانی به امضا رسد. کمیته نوبل اعلام کرده که نام 278 نامزد برای دریافت جایزه صلح به آن نهاد ارائه شده است. قرار است کمیته تا پایان ماه آوریل تصمیم نهایی خود را اتخاذ کند.

علاوه بر نام "اوجالان" افراد مشهور دیگری چون "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه، پاپ "فرانسیس" رهبر کاتولیک های جهان، "ادوارد اسنودن" مقاطعه کار آژانس امنیت ملی امریکا و "ملاله یوسف زی" نوجوان پاکستانی از جمله افرادی هستند که نامزد احتمالی دریافت جایزه صلح نوبل می باشند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.