«آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی اظهار داشت: «ایرانی‌ها قدرت دارند و به خودشان بسیار مطمئن هستند، مهم نیست که چگونه پاسخ دهیم، آنها واکنش نشان خواهند داد و سپس ما باید دوباره پاسخ دهیم.»

به گزارش جماران؛ «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی گفت: «اسرائیل قبل از پاسخ به ایران باید خوب فکر کند و بداند که ایران به این حمله واکنش نشان خواهد بود.»

شفقنا به نقل از آرتی نوشت: لیبرمن افزود: «قبل از حمله، باید با دقت فکر کنیم و بدانیم که ایران به حمله ما واکنش خواهد داشت.»

وی اظهار داشت: «ایرانی‌ها قدرت دارند و به خودشان بسیار مطمئن هستند، مهم نیست که چگونه پاسخ دهیم، آنها واکنش نشان خواهند داد و سپس ما باید دوباره پاسخ دهیم.»

در همین ارتباط، «بنی گانتز»، عضو کابینه جنگ تاکید کرد: اسرائیل «در زمان و شیوه مناسب» به حمله ایران پاسخ خواهد داد.

مقامات آمریکایی پیش‌بینی می‌کنند پاسخ اسرائیل به حمله ایران «محدود» خواهد بود و نیروهای ایرانی خارج از این کشور و گروه‌های نیابتی در منطقه را هدف قرار دهد.

شبکه NBC گزارش داد جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل درباره واکنش به ایران هشدار داده و تاکید کرده است واشنگتن در انجام هیچ حمله‌ای به ایران مشارکت نخواهد کرد.

«ابراهیم رئیسی»، رئیس جمهوری اسلامی ایران هم تاکید کرده است هرگونه ماجراجویی جدید اسرائیل با واکنش شدید و قاطع ایران مواجه خواهد شد.

ایران شنبه‌شب در پاسخ تنبیهی به حمله هوایی اسرائیل به حریم کنسولگری ایران در دمشق و نقض قوانین بین‌المللی، اسرائیل را آماج موشک‌ها و پهپادهای خود قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی که تا این لحظه به‌طور رسمی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند، مدعی هستند که ساختمان مورد حمله مرکز دیپلماتیک نبوده و مقر مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

با وقوع پاسخ تنبیهی ایران، سه مقام اسرائیلی شامل بنی گانتز و گادی آیزنکوب -رؤسای سابق ستاد ارتش اسرائیل- پیشنهاد ضدحمله فوری را مطرح کردند.

از نظر این مقامات اسرائیلی، هرچه زمان بیشتری بگذرد کسب مشروعیت بین‌المللی برای ضدحمله دشوارتر خواهد بود حال آنکه ضدحمله فوری امکان استراحت و پاسخ متقابل را از ایران خواهد گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.