​آصفری، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در پاسخ به اینکه چنانچه اسرائیل بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، واکنش ایران چه خواهد بود، گفت: «هرکشور دیگری بخواهد حریم هوایی، دریایی یا زمینی‌اش را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، مطمئنا جمهوری اسلامی آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد.»

به گزارش جماران، سایت دیده‌بان ایران نوشت: محمد حسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس در پاسخ به اینکه چنانچه اسرائیل بخواهد اقدام متقابلی انجام دهد، واکنش ایران چه خواهد بود، گفت: «بعید می‌دانم رژیم صهیونیستی چنین گافی را بدهد. چراکه جمهوری اسلامی امروز این توانمندی را دارد که پاسخ محکم‌تری دهد. بنابراین یقینا اسرائیل جرئت تکرارش را ندارد و هرگونه اقدام با پاسخ محکم‌تر جمهوری اسلامی مواجه خواهد بود.»

وی ادامه داد: «ما در عملیات اخیری که انجام دادیم، حمله نکردیم بلکه در چارچوب ماده 51 منشور حقوق بین‌الملل از کشور دفاع کرده‌ایم. رژیم صهیونیستی باید دقت داشته باشد که ما نه خیابان و کوچه‌ای را مورد هدف قرار داده‌ایم و نه بیمارستان و مدرسه‌ای را بلکه مناطق نظامی را مورد هدف قرار داده‌ایم.»

این نماینده مجلس، در ادامه با تایید همکاری برخی کشورهای همسایه با اسرائیل به دیده بان ایران گفت: «هرکشور دیگری بخواهد حریم هوایی، دریایی یا زمینی‌اش را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دهد، مطمئنا جمهوری اسلامی آنجا را مورد هدف قرار می‌دهد.»

ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم

آصفری در پاسخ به اینکه درصورت حمله متقابل اسرائیل به تاسیسات نفتی و زیرساخت ها، ایران چه نوع اهدافی، را در پاسخ هدف قرار خواهد داد، گفت: «ممکن است اهداف غیرنظامی را هم بزنیم. بر اساس تصمیم سران نظام هر اقدامی آن‌ها انجام دهند ما هم مشابه آن را پاسخ می‌دهیم. اگر اسرائیل اهداف غیرنظامی را هدف قرار دهد ما هم در پاسخ به اهداف غیرنظامی و صنعتی آنها را مورد هدف قرار خواهیم داد. »

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.