علی محمد عزیزی (نایب رئیس مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران) گفت: در حال حاضر حداکثر عددی که برای افزایش حداقل حقوق کارگران مطرح می‌شود 25 تا 27 درصد است. این در حالی است که شرایط کاری و مشکلات کارگران بعضاً از کارمندان دولت بیشتر است. با وجود این شرایط و افزایش 40 درصدی حقوق حداقل‌بگیران دولتی، «صولت مرتضوی» وزیر کار پیشنهاد افزایش 22 درصدی حقوق کارگران را مطرح کرده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از دسترنج نیوز، علی محمد عزیزی (نایب رئیس مجمع عالی کارگران جمهوری اسلامی ایران) گفت: عدم تعیین دستمزدی منصفانه پس از گذشت یک سال انتظار در شورای عالی کار، مبرهن این است که از سه جانبه گرایی فقط اسمش را یدک می کشند و فاصله شعار تا به عمل زیاد است.

هیچ کارگری با چنین حداقل‌هایی نمی‌تواند و نخواهد توانست به جنبه‌های اجتماعی و انسانی زندگی خود دست یابد؛ کارگری که امنیت شغلی ندارد و شب و روزش پر از فشار و استرس از بیکار شدن است و از سوی دیگر غرق در حل معادلات زندگی است، قطعا  احساس دلخوشی ندارد و اکرامش هم دلچسب نیست.

از زوایه جیب خود به کارگران نگاه نکنید؛ یک ماه با درآمد کارگران زندگی کنید تا شاید بتوانید درد آن‌ها را ذره‌ای حس کنید؛ مزدی که برای یک سال ثابت است و تغییری ندارد با تورمی که هر روز در حال افزایش و دویدن است اصلا همخوانی ندارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.