هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز گفت: آخرین مصوبه‌ای که از مجلس دریافت کردیم لایحه عفاف و حجاب بوده‌ و در نوبت‌ بررسی شورای نگهبان است و طبق روال بررسی خواهد شد. ما باید در مهلت‌ قانونی اعلام نظر کنیم و بررسی ما هنوز به پایان نرسیده است.

به گزارش خبرنگار جماران؛ هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: پرونده‌های ۵۲ حوزه‌ انتخابیه مجلس شورای اسلامی از ۱۱ استان مورد بررسی و تأیید قرار گرفته است.

 

۵۲ حوزه‌ انتخابیه

 

لایحه برای کولبرها تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: لایحه ساماندهی و نظارت بر تجارت مرزی، کولبری و اشتغال پایدار مرزنشینان با اصلاحاتی که مجلس‌ انجام داده، خلاف موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.

 

 آخرین وضعیت لایحه بودجه ۱۴۰۳ و برنامه هفتم

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: بخش اول لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ شامل‌ صرف منابع عمومی دولت، در مرحله‌ قبل ایرادات و ابهاماتی داشت و برخی از آن ایرادات توسط مجلس برطرف شده‌ و برخی باقی هست و مجلس آنها را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال کرده است.

لایحه برنامه هفتم رفت و برگشتهایی بین مجلس و شورای‌ نگهبان داشت و بسیاری از ایرادات برطرف شده‌ و برخی باقی هست.

 

شورای نگهبان به استثنائات در لایحه شفافیت ایراد گرفت

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری گفت: در لایحه شفافیت قوای سه‌گانه، استثنائاتی نسبت‌ به‌ شفافیت ذکر شده‌ بود و سازوکار تشخیص این استثنائات مورد ایراد شورای‌ نگهبان بود و مغایر اصول متعددی از قانون اساسی شناخته شد‌.

 

شورای نگهبان: بررسی لایحه حجاب هنوز به پایان نرسیده است

سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری امروز گفت: آخرین مصوبه‌ای که از مجلس دریافت کردیم لایحه عفاف و حجاب بوده‌ و در نوبت‌ بررسی شورای نگهبان است و طبق روال بررسی خواهد شد. ما باید در مهلت‌ قانونی اعلام نظر کنیم و بررسی ما هنوز به پایان نرسیده است.

 

شورای نگهبان: مستندات عدم‌ احراز صلاحیت روحانی به وی اعلام شد

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سؤالی در خصوص پاسخ شورای نگهبان به نامه‌های حسن روحانی، گفت: طی دو نامه مستندات قانونی و دلایل عدم‌ احراز صلاحیت به ایشان اعلام شده‌ است.

به صورت شفاهی هم دو مورد بوده؛ یک مورد نماینده ایشان همان مقطع در شورای نگهبان حاضر شد و یکی از اعضای شورای نگهبان با خود ایشان هم تلفنی صحبت کرد.

فراتر از چیزی که در قانون پیش‌بینی شده نسبت‌ به‌ ایشان اقدامات صورت‌ گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.