سراج، امام جمعه موقت ایلام گفت: اینکه وزیر کشور بفرماید عکس بگیرید و ما حامی هستیم این اشتباه است این مردم را به جان هم انداختن است، اینکه خانمی را ببینید و عکس بگیرید و یا وانمود کنید که دارید عکس می‌گیرد هر دو اشتباه است، تو چکاره‌ای که عکس بگیری؟ آن هم عکس نامحرم! تذکر بده، بگو خانم! روسریتو بپوش! چادرتو بپوش!، اینکه بگوید عکس بگیرم قابل سند باشد این با ابتدائیات اسلام نمی‌خواند.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام شمس‌الله سراج امام جمعه موقت ایلام در خطبه‌های امروز نماز جمعه ایلام گفت: در باب امر به معروف و نهی از منکر یک قانونی مصوب شده است به نام حجاب و عفاف، قانون بماند که نقد به آن وارد هست یا نیست (اینجا جای نقد کردن نیست) ولی در مقام اجرا می‌بینیم مشکلاتی درست شده است؛ اولاً امر به معروف و نهی از منکر فقط مال دولت نیست در آیه ۱۱۲ سوره توبه یکی از ویژگی‌های مؤمنین امر به معروف و نهی از منکر است که یک وظیفه اجتماعی است، همه رساله‌های عَمَلیه را بخوانید شرایطی را برای این وظیفه مشخص کرده است، یکی از این شرایط این است آیا کسی که می‌خواهد امر به معروف و نهی از منکر انجام دهد در طرف مقابل احتمال تاثیر می‌دهد یا نمی‌دهد؟ اگر احتمال تاثیر می‌دهد وظیفه است؛ اگر احتمال تاثیر نمی‌دهد و احتمال می‌دهد کار خرابتر شود حق نداریم بگوییم؛ البته این هم تیغ دو لبه است و ممکن است برخی‌ها شانه خالی کنند و بگویند اگر ما بگوییم اثر نمی‌کند، نه احتمال عقلایی، خیلی‌ها اثر می‌کند.

اینکه وزیر کشور بفرماید عکس بگیرید و ما حامی هستیم این اشتباه است این مردم را به جان هم انداختن است، اینکه خانمی را ببینید و عکس بگیرید و یا وانمود کنید که دارید عکس می‌گیرد هر دو اشتباه است، تو چکاره‌ای که عکس بگیری؟ آن هم عکس نامحرم! تذکر بده، بگو خانم! روسریتو بپوش! چادرتو بپوش!، اینکه بگوید عکس بگیرم قابل سند باشد این با ابتدائیات اسلام نمی‌خواند.

ممکن است برخی‌ها بگویند اینهایی که کشف حجاب کردند فاسق و فاجر و فلان هستند؛ نه اینطور نیست؛ خیلی از آنها ناآگاه هستند. اگر ببینند حساسیتی به آنها نیست خودشان جمع می‌کنند.

خیلی از آنها باید خانواده‌هایشان آنها را کنترل کنند، متاسفانه ما اینقدر که به دختران و خانم‌ها گیر می‌دهیم به آقایان و شوهران و برادران و پدران آنها گیر نمی‌دهیم، اگر به آنها بگوییم شاید بیشتر ترتیب اثر داده شود؛ راه‌های غیرمستقیم را برویم و البته این وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را از ما مردم ساقط نمی‌کند منتها برخورد و این موارد مال دولت است و مردم نمی‌خواهد در مقابل هم قرار بگیرند و موجب شود برخی‌ها از این قانون سوءاستفاده کنند، مجریان قانون آن را درست اجرا کنند.

 

منبع: صدای ایلام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.