الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه گفت: روسیه و ایران همکاری زیادی دارند. ما در قالب دوجانبه و چندجانبه کار می کنیم. دوستان ایرانی ما به سازمان همکاری شانگهای و بریکس پیوسته اند. همچنین ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری با روسیه و همه کشورهای عضو این سازمان وجود دارد.

به گزارش جماران؛ الکساندر نواک معاون نخست وزیر روسیه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت که روسیه و ایران تقریباً به طور کامل در تجارت دوجانبه و مشترک از ارزهای ملی و سیستم های بانکی خود استفاده می کنند.

ایرنا به نقل از خبرگزاری "تاس", وی در مراسم گرامیداشت چهل و پنجمین پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افزود: "ما تقریباً به طور کامل به استفاده از ارزهای ملی و بانک های ملی خود روی آورده ایم.

وی ادامه داد: روسیه و ایران همکاری زیادی دارند. ما در قالب دوجانبه و چندجانبه کار می کنیم. دوستان ایرانی ما به سازمان همکاری شانگهای و بریکس پیوسته اند. همچنین ظرفیت زیادی برای توسعه همکاری با روسیه و همه کشورهای عضو این سازمان وجود دارد.

نواک در بخش دیگری گفت: روسیه انتظار دارد که توافقنامه منطقه آزاد تجاری بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) و ایران که در دسامبر گذشته امضا شد، حجم تجارت بین کشورها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

نواک خاطرنشان کرد که هفدهمین نشست کمیسیون دائمی همکاری های تجاری و اقتصادی روسیه و ایران که به زودی در تهران برگزار می شود، انگیزه بیشتری به همکاری ها خواهد داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.