محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه سابق کشورمان درباره ضرورت استفاده از ابزار دیپلماسی و گفت‌وگو برای گسترده‌تر نشدن جنگ در منطقه، گفت: حتما برای همه مشخص است که تا زمانی که دیپلماسی توان حل و فصل و مشکلات را دارد که البته باید پشتوانه قدرت ملی داشته باشد اما قدرت نظامی داشتنش مهم‌تر از به کار بردنش است.

به گزارش جماران؛ وزیر امور خارجه دولت های یازدهم و دوازدهم گفت: آنچه که باعث می‌شود دیپلماسی بتواند موفق شود، داشتن قدرت برای استفاده از ابزار دیپلماسی است.

محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ضرورت استفاده از ابزار دیپلماسی و گفت‌وگو برای گسترده‌تر نشدن جنگ در منطقه، گفت: حتما برای همه مشخص است که تا زمانی که دیپلماسی توان حل و فصل و مشکلات را دارد که البته باید پشتوانه قدرت ملی داشته باشد اما قدرت نظامی داشتنش مهم‌تر از به کار بردنش است.

وزیر امورخارجه دولت دوازدهم تاکید کرد: آنچه که باعث می‌شود دیپلماسی بتواند موفق شود، داشتن قدرت برای استفاده از ابزار دیپلماسی است.

وی درباره پیش ‌بینی‌ خود از تحولات اخیر منطقه بیان کرد: امیدوارم با درایت بدون اینکه به تشدید این وضعیت بینجامد (که حتما به نفع رژیم صهیونیستی و به ضرر مردم غزه است) این موضوع بتواند به نتیجه برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.