همکاری امنیتی ایران و روسیه محور رایزنی دبیر شورای امنیت ملی و همتای روسی بوده است.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، شورای عالی امنیت ملی روسیه از دیدار دبیر شورای امنیت ملی این کشور با همتای ایرانی خود در مسکو خبر داده و به محورهای کلی رایزنی‌های آن‌ها اشاره کرد.

شورای امنیت ملی روسیه، اعلام کرد که «نیکولای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه و «علی احمدیان» همتای ایرانی او در مسکو دیدار و طرفین درباره همکاری‌های امنیتی و اقتصادی، روابط میان دو کشور و دیگر مسائل در دستور کار دوجانبه گفت‌وگو کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که شورای امنیت ملی روسیه در بیانیه‌ای در این‌باره اعلام کرد: طیف گسترده‌ای از مسائل همکاری امنیتی روسیه-ایران مورد بحث قرار گرفت. تمرکز این گفت‌وگوها بر تعامل شوراهای امنیت ملی، نهادهای پلیس و سرویس‌های اطلاعاتی ۲ کشور معطوف بود. به موضوع مبارزه با تروریسم، مسائل اطلاعات امنیتی، مشکلات تامین امنیت اقتصادی ایران و روسیه در شرایط فشار تحریم‌های کشورهای غربی، همچنین مبارزه با تلاش‌ها برای مداخله خارجی در امور این کشورهای مستقل مورد به طور ویژه مورد توجه قرار گرفت.

طرفین همچنین تاکید کردند که روابط میان روسیه و ایران در حال تقویت شدن و رسیدن به سطوح جدیدی در تمامی حوزه‌ها است.

در بیانیه یادشده مطرح شد: پیشبرد یک توافق جامع بلندمدت و جدید نیز مورد بحث قرار گرفت. همچنین تاکید شد که به نتیجه رسیدن این سند مهم موجب توسعه بیشتر همکاری‌های سودمند دوجانبه در تمامی حوزه‌ها خواهد شد.

 

مذاکرات ایران و روسیه

 

پاتروشف و احمدیان ضمن تبادل‌نظر درباره تحولات جهانی و منطقه‌ای نیز تبادل و گفت‌وگو درباره تماس‌های آتی شورهای امنیت ملی ۲ کشور در ۲۰۲۴، درباره برنامه کارگروه‌هایشان به توافق رسیدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.