مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزی از جریمه ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنیات در استان تهران در روز جاری خبر داد.

به گزارش جماران، ایانا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی نوشت: مسعود امرالهی از اجرای طرح نظارتی بر کارخانجات تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید ۴ محصول کالای تکلیفی، خبر داد و گفت: در بازدیدهای انجام‌شده در استان تهران، گزارش تخلف حدود ۸۷ میلیارد تومانی دو کارخانه لبنی را به سازمان تعزیرات حکومتی جهت بررسی اعلام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: طرح نظارتی بر کارخانجات تولید لبنیات جهت رعایت دستورالعمل ۵۰ درصدی میزان شیر ورودی برای تولید ۴ محصول کالای تکلیفی تنظیم بازاری ازجمله ماست دبه‌ای دو و نیم کیلوگرمی، شیر نایلونی ۹۰۰ گرمی کم‌چرب، شیر یک لیتری کم‌چرب و پنیر UF۴۰۰ گرمی است.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالای اساسی وزارت جهاد کشاورزیبا تأکید بر اینکه این طرح در سراسر کشور در حال اجرا است، افزود:  در اجرای این طرح از کلیه واحدهای تولید لبنیات در سراسر کشور بازدید می‌شود و چنانچه هر واحد تولیدی دستورالعمل ابلاغی را رعایت نکند مطابق قانون با آن تولیدکننده برخورد خواهد شد.

امرالهی تصریح کرد: محصولات غنی‌شده قیمت اعلامی از طرف سازمان حمایت از مصرف‌کننده ندارند و کارخانجات تولیدی محصولات تنظیم بازاری را با عنوان پروبیوتیک و D۳ تولید می‌کنند که خلاف مصوبه تنظیم بازار بوده و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

وی از تولیدکنندگان درخواست کرد تا در روند تولیدی اصلاحات لازم را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.