محمد الخلیفی وزیر مشاور قطر در امور خارجه درباره احتمال برگزاری گفت‌ وگوهای بیشتر میان ایران و آمریکا گفت که موفقیت این توافق می‌تواند راه را برای یک فضای بهتر و مثبت‌تر بین دو طرف هموار کند.

به گزارش جماران؛ وزیر مشاور قطر در امور خارجه روز جمعه در گفت وگو با یک رسانه آمریکایی در خصوص تبادل زندانیان بین جمهوری اسلامی ایران و آمریکا گفت که این موفقیت می‌تواند راه را برای فضای بهتر و مثبت‌تر بین دو طرف هموار کند.

ایرنا به نقل از الجزیره نوشت: محمد الخلیفی وزیر مشاور قطر در امور خارجه در گفت وگو با شبکه سی ان ان آمریکا افزود که مذاکراتی که منجر به آزادی آمریکایی‌های زندانی در ایران شد، آسان نبود.

وی گفت: این مساله‌ای چند بعدی بود که بعد مالی، بعد سیاسی و امنیتی داشت و به همین دلیل مسأله آسانی نبود.

الخلیفی اضافه کرد که مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف شاهد نوساناتی بود و نوعی بی‌اعتمادی بین دو طرف وجود داشت.

این مقام قطری همچنین درباره احتمال برگزاری گفت‌ وگوهای بیشتر میان ایران و آمریکا گفت که موفقیت این توافق می‌تواند راه را برای یک فضای بهتر و مثبت‌تر بین دو طرف هموار کند.

وی با بیان اینکه ما متعهد به ایفای نقش و یافتن زمینه مشترک در مذاکرات بین ایران و آمریکا هستیم، گفت: قطر به دلیل سابقه‌ای که در میانجیگری دارد، اعتماد کشورها را برای ایفای نقش در حل و فصل اختلافات جلب کرده است.

الخلیفی همچنین در خصوص مذاکرات میان آمریکا، عربستان سعودی و تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت: ما معتقدیم که حقوق فلسطینیان باید به هر نحوی در هر توافق احتمالی حل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.