دژکام امام جمعه شیراز با بیان اینکه از نظر تاریخی منطقه ما منطقه مؤمن خیز است و هر چه به آن سمت بدویم نمی‌شود، گفت: 150 سال تاریخ گذشته ما نشان می‌دهد و هر چه رفتیم به سمت آمریکا، انگلیس و اروپا که وضعیت درست شود، خراب شده است و این واقعیت است و خدا می‌خواهد شما از مسیر دیگری شروع کنید، اما از این طرف که بیایید برای خدا کار کنید، دنیا و آخرت را به شما می‌دهد. اینکه پشت سر امام با دست خالی تظاهرات کردیم و امروز این همه دستاورد داریم برای همین است که خدا این‌گونه برای شما رقم زده است و دوباره آزموده را آزمودن خطاست و نباید سراغ مواردی که نتیجه ندارد، برویم.

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، امام جمعه شیراز گفت: ۱۵۰ سال تاریخ گذشته ما نشان می‌دهد و هر چه رفتیم به سمت آمریکا، انگلیس و اروپا که وضعیت درست شود، خراب شده است و این واقعیت است.

لطف‌الله دژکام در جلسه شورای اداری استان اظهارداشت: انبیا و اولیا یک درس بیشتر برای ما نگفته‌اند و همان یک درس باطل‌السحر تمام حیله‌های دشمن و شیطان است و آن تقوا است؛ خدای متعال فرموده است اگر کسی تقوا داشته باشد ما راه را برای خروج از مشکلات برای او باز می‌کنیم و دنیا و آخرتش آباد می‌شود.

وی افزود: کسی می‌تواند وارد میدان تبیین شود که آدم با تقوایی است و اگر تقوا نباشد ضد تبیین می‌شود یعنی ممکن است ما علی‌الظاهر کار تبیینی انجام دهیم، ولی خدا را در نظر نمی‌گیریم که اصل تقوا همین است و باعث می‌شود کار ما ضد تبیین شود. همه حرف انبیا و اولیا همین بوده است. همه حرف امام و شهدا همین بوده است و رهبر معظم انقلاب هم همین مسیر را ادامه می‌دهد.

دژکام با بیان اینکه سعی کنیم اول در زندگی شخصی و در محور مسئولیت‌هایی که هر فرد به عهده دارد نسبت به موضوع تقوا هر روز برای خود عهدش را تازه کنیم و این تجدید عهد کردن مهم است، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) در روز قیامت از کسی که تقوا ندارد، شفاعت نمی‌کند. آنجا کار با آن‌هاست و فرموده‌اند از بی‌تقوا شفاعت نمی‌کنیم لذا سعی کنیم این موضوع را هر روز برای خود بیشتر پیش ببریم و در زندگی شخصی و اجتماعی عمل به تقوا را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی با یادآوری اینکه خداوند در آیه 18 سوره بنی اسرائیل فرموده است هر کس دنبال دنیا باشد ما دنیا را به کسی که بخواهیم می‌دهیم یعنی هر چه هم تلاش کنید باز هم تا خدا نخواهد به دنیا هم نمی‌رسید، افزود: خدا برای مؤمنین این‌گونه نخواسته است و هرچه هم در این راه تلاش کنند، نمی‌رسند مگر اینکه کار را برای خدا انجام دهند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه از نظر تاریخی منطقه ما منطقه مؤمن خیز است و هر چه به آن سمت بدویم نمی‌شود، گفت: 150 سال تاریخ گذشته ما نشان می‌دهد و هر چه رفتیم به سمت آمریکا، انگلیس و اروپا که وضعیت درست شود، خراب شده است و این واقعیت است و خدا می‌خواهد شما از مسیر دیگری شروع کنید، اما از این طرف که بیایید برای خدا کار کنید، دنیا و آخرت را به شما می‌دهد. اینکه پشت سر امام با دست خالی تظاهرات کردیم و امروز این همه دستاورد داریم برای همین است که خدا این‌گونه برای شما رقم زده است و دوباره آزموده را آزمودن خطاست و نباید سراغ مواردی که نتیجه ندارد، برویم.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: تاریخ کشور ما هم نشان می‌دهد که قدم زدن در مسیر تقوا و دین برای دنیای ما هم مفیدتر است و این باور را داشته باشیم و به سراغ این برویم که مردم و به خصوص جوانان را با این تفکر سازنده همراه کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در پیش‌رو بودن سفر رئیس جمهور به شیراز، نکاتی را در این رابطه یادآور شد و افزود: یکسری کار‌ها درون یک دستگاه خاص تعریف می‌شود و بیشتر ناظر به مأموریت‌های آن دستگاه است و یکسری کار‌هایی هم داریم که جنبه زیرساختی برای همه مجموعه استان دارد. وقتی دقت می‌کنیم، می‌بینیم که اگر هر دستگاهی در درون مجموعه خود یک پروژه‌ای را تعریف و دنبال کند تا کار کلان درون دستگاهی حل شود هیچ‌گونه منافاتی با برنامه کلی استان ندارد.

 

140206232116542528347824

 

دژکام ادامه داد: متأسفانه برخی از دستگاه‌ها کار درون دستگاهی خود را درست انجام نمی‌دهند که این ناراحت‌کننده است و فکر کنید و برای مجموعه خود یک کار اساسی تعریف کنید که کار مردم را حل می‌کند و گره‌ای از کار استان در حیطه تخصصی کار شما می‌گشاید و به این کار اصرار داشته باشید.

وی گفت: اگر رئیس جمهور بداند کاری لازمه مردم فارس است و رئیس دستگاهی به جد دنبال آن کار است، حتماً حمایت می‌کند بنابراین هیچ دستگاهی نباید نسبت به آنچه در درون مجموعه خود موجب پیشرفت کار درون دستگاهی می‌شود کوتاه بیاید. بعد از سفر رئیس جمهور لیست مصوبات را ببینیم و هر جا کار نشود جای گله دارد از مسئول دستگاهی که برای رسیدن به نتایج مطلوب درست برنامه‌ریزی نکرده است، اما یکسری مسائل است که جنبه زیرساخت دارد و برای همه مجموعه استان مهم است که مدنظر استاندار است، اما چون در آستانه سفر رئیس جمور هستیم بنده یادآور می‌شوم تا برخی موارد زمین نماند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، مسئله اول جاده‌های مواصلاتی بین استان عنوان کرد و گفت: چند استان در اطراف ماست و اکثر جاده‌های ما در قسمت‌هایی نقص دارد. برای بوشهر، بندرعباس و سایر استان‌های مجاور مشکل داریم. این جاده‌های مواصلاتی بین استان ما ظاهرا در برنامه پنجم باید شکل می‌گرفته و به هر دلیلی انجام نشده و وارد برنامه هفتم می‌شویم و در مورد جاده‌های استان باید فکر اساسی شود.

وی با بیان اینکه مسئله دوم بحث راه آهن شمال و جنوب است که یک تصمیم ملی است و ما مجری آن هستیم تا شمال به جنوب و بوشهر از شیراز وصل شود، افزود: طراحی بین‌المللی این است که نزدیک به 400 میلیارد دلار حجم تجارتی باشد که از شرق به غرب می‌رود. امروز در برنامه‌ای که در کشور ما ملاحظه شود این حجم تجارت از شرق کشور به کرمان می‌آید و به تهران می‌رود بعد به سمت غرب کشور و خوزستان می‌رود و این دور زدن به صرفه کشور نیست و چقدر فرق می‌کند هزینه‌های ترابری که می‌پردازیم، در حالی که مسیر طبیعی عبور این کالا‌ها از کرمان به شیراز و اهواز است.

دژکام از مسئولان خواست تا به این مسئله توجه کنند و سپس افزود: اگر امروز در اجلاس 20 هند دنبال مسیر ترابری هستند این مسیر طبیعی را پیشنهاد دهیم. هر عاقلی می‌داند مسیر مستقیم درست است، اما به خاطر اینکه نفوذ جای دیگری است گاهی دور می‌خوریم. بحث راه آهن شرق به غرب کشور با اینکه در برنامه‌ریزی‌های کلی ملی در نظر گرفته نشده است، اما در سفر رئیس جمهور مطرح شود. در قسمت سیرجان تا شیراز خیلی سرمایه‌گذاری کردیم و قسمت قابل توجهی از آن ریل وجود دارد و می‌خواهیم بقیه مسیر را بیخیال شویم و مسیر ترانزیت کالا را در یک مسیر طولانی دیگر قرار دهیم که این به صرفه کشور نیست.

وی تصریح کرد: در رابطه با راه آهن حرف داریم و نباید منافع ملی فدای این شود که برخی می‌خواهند سود خود را ببرند. این تصمیم‌گیری اشتباه است و ضررش را کشور متوجه می‌شود لذا از مسئولان می‌خواهیم در این مسئله با جدیت کار کارشناسی کرده تا انجام شود.

دژکام همچنین مسئله دیگر را بحث مترو عنوان کرد و افزود: خط 4 مترو حد فاصل 1 و 2 را به هم وصل می‌کند و بنا بود این خط در سفر رئیس جمهور کلنگ خورد و اگر این اتفاق رخ ندهد شاید دیگر به این سادگی‌ها نتوانیم این خط را داشته باشیم و این جزو ضرورت‌های شهر شیراز است.

امام جمعه شیراز در ادامه خواستار ساماندهی اطراف حرم شاهچراغ (ع) شد و افزود: رزق ما را خدا از مسیر دیگری مقدر کرده است که یکی همین حرم است. طبق آمار رسمی در یک سال 16 میلیون نفر وارد حرم شاهچراغ (ع) می‌شوند و چهار هزار بنگاه معامله و اشتغال اطراف شاهچراغ (ع) است و همه این‌ها یک ظرفیت قابل توجهی است که آن را نادیده می‌گیریم، گردشگری اصلی ما اینجا رقم می‌خورد. متأسفانه فکری برای اطراف حرم مطهر نکرده‌ایم و باید برنامه‌ریزی کنیم تا حرم مطهر شاهچراغ (ع) مرکز کانون گردشگری شود و اگر به دنبال این هستیم که پای گردشگران به اماکن مختلف گردشگری استان باز شود ابتدا باید آن‌ها را به شاهچراغ (ع) بیاوریم.

وی با بیان اینکه مسئله بعدی در مورد دانشگاه فرهنگیان است که باید برای این دانشگاه فکر عاجلی کنیم، گفت: ساختن دانشگاه فکر خوبی است، اما تا رسیدن به مرحله بهره‌برداری زمان می‌برد و امروز اگر فضای آموزشی داریم که می‌شود از آن چنین استفاده‌ای کرد، باید حتی به صورت موقت در اختیار داشگاه فرهنگیان قرار دهیم تا ظلم به دانشجویان ما نشود و حیف است که این‌گونه در جایی باشند که حس محیط علمی قوی به آن‌ها دست نمی‌دهد.

دژکام در پایان گفت: نکته آخر در خصوص برنامه هفتم توسعه است، اینکه در استان می‌خواهد چه شود را باید دوباره زنده کنیم. نقشه جامع علمی استان را مدنظر قرار دهیم و نیاز داریم به صورت جدی به آن بپردازیم. در خصوص نقشه مهندسی فرهنگی هم رئیس جمهور پیگیر بوده‌اند، ولی متاسفانه تا به حال برای اجرایی شدن آن در مجموعه اجرایی دولت یک همت عالی ندیده‌ایم و این دو نقشه به صورت کلی برای همه استان است و مدنظر دوستان قرار گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.