ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه اعلام کرد که با محمد بن سلمان ولیعهدعربستان درباره کاهش تولید نفت برای ثبات بازار به توافق رسیده است.

به گزارش جماران؛ "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه ‌و "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی امروز (چهارشنبه) به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

ایرنا به نقل از روسیاالیوم نوشت: این گفت وگو یک روز پس از اعلام دو کشور مبنی بر حمایت از ثبات در بازار نفت انجام شد.

کاخ کرملین‌ امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که بن سلمان از حمایت های روسیه برای پیوستن عربستان به گروه بریکس تقدیر و تشکر کرد.

در این رایزنی تلفنی، رئیس جمهور روسیه ولیعهد سعودی را از اولویت های روسیه در ریاست مجموعه بریکس در سال ۲۰۲۴ مطلع کرد. پوتین و بن سلمان همچنین از همکاری و هماهنگی بالا در چارچوب اوپک پلاس تمجید کردند.

بر اساس این گزارش، دوطرف در این گفت وگو در مورد برخی مسائل کنونی با هدف تقویت همکاری میان دو کشور تبادل‌نظر کردند.

یک مقام مسئول در وزارت انرژی عربستان روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد که ریاض تصمیم گرفته است که کاهش داوطلبانه روزانه یک میلیون بشکه‌ای تولید نفت را سه ماه دیگر یعنی تا پایان دسامبر تمدید کند.

وی که نامش در خبر ذکر نشد، افزود: کاهش داوطلبانه تولید نفت در چارچوب تلاش‌های اوپک پلاس برای تعادل در بازار نفت است.

معاون نخست وزیر روسیه نیز از ادامه پایبندی این کشور به کاهش روزانه تولید ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نفت تا پایان سال ۲۰۲۳ خبر داد.

«الکساندر نوواک» اضافه کرد: تصمیم درباره میزان کاهش داوطلبانه تولید نفت روسیه به صورت ماهانه و با توجه به وضعیت بازار جهانی انرژی گرفته می‌شود.

روسیه و عربستان پیشتر و در نشست ۱۴ خردادماه اوپک پلاس، کاهش داوطلبانه تولید نفت را اعلام کرده بودند و این کاهش تا ۱۴ شهریورماه (۵ سبتامبر) ادامه یافت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.