ذوالنوری، نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ولی فقیه به عنوان جایگاه خلبان برای هواپیما است، گفت: اینکه در کشور ما رئیس جمهوری به عنوان شخص دوم مملکت معرفی می‌شود به دلیل نزدیکی او به جایگاه رهبری نیست چراکه فرسنگ‌ها میان جایگاه ولایت فقیه و رئیس جمهوری فاصله است؛ بلکه چون جایگاه رئیس جمهوری میان سران قوا برتر است، به عنوان شخص دوم مملکت شناخته می‌شود. در نظامی که ولی فقیه خلبان آن است، حداکثر شأنیت رئیس جمهوری کمک خلبانی است؛ خلبان مسیر را تعیین می‌کند و کمک خلبان باید تبعیت کند؛ او نمی‌تواند مسیر را کج کند و خلاف اراده خلبان مسیر دیگری را انتخاب کند و خلبان نمی‌تواند تصمیم نظر کمک خلبان شود.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایسنا، ذوالنوری، نماینده مجلس با بیان اینکه «ولی فقیه نمی‌تواند تابع نظر روسای جمهوری شود»، ادامه داد: در جایگاه کارشناسی و مشورت همه مسئولان حرف خود را می‌زنند اما تصمیم گیری و مسئولی با ولی فقیه است و او نمی‌تواند خلاف تشخیص و علم خود که حجت شرعی اوست از یک رئیس جمهوری تبعیت کند بلکه این رئیس جمهور است که باید تبعیت کند و اگر این تبعیت انفاق نیفتد دود این مسیری که کج می‌رود در چشم مردم می‌رود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «نظام می‌دانست که بنی صدر فرار می‌کند» اظهار کرد: اگرچه به صورت نمایشی دو هواپیما از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان به قصد بازگرداندن هواپیمای بنی صدر به پرواز درآمدند اما نظام به بنی صدر برای رفتن میدان داد چراکه وقتی بنی صدر رفت هرچه از حیثیت، سابقه و محبوبیت را داشت با خود برد و برخی از هواداران او احساس شرم کردند که از چنین فردی حمایت می‌کردند.

مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر و شهدای شهریورماه که صبح چهارشنبه ۸ شهریور از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سالن همایش‌های بنیاد فرهنگی رفاه برگزار شد، در اظهاراتی به مرور حوادث سال ۱۳۶۰ پرداخت و گفت: زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید دنیا دو قطبی بود؛ بخش عمده‌ای از دنیا زیر سلطه ابرقدرت غرب با محوریت آمریکا و تحت مکتب سرمایه‌داری قرار داشت و بخش دیگر دنیا نیز زیر یوغ ابرقدرت شرق با محوریت اتحادیه جماهیر شوروی بود و نظام‌های سیاسی و حکومت‌ها حیات مستقل نداشتند و برای بقا و دوام خود باید در یک زیست انگلی به یکی از این دو قدرت آویزان می‌شدند.

وی با بیان اینکه «پیروزی انقلاب اسلامی این قطب بندی را به هم زد و دشمنان شرقی و غربی احساس خطر کردند»، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دشمنانی که سایه همدیگر را با تیر می‌زدند، نقطه مشترکی پیدا کردند و آن توطئه علیه انقلاب اسلامی بود؛ هر توطئه‌ای که علیه انقلاب اسلامی طراحی شد، هم مارک غربی داشت و هم نشان شرقی. یکی از این اقدامات شوم راه‌اندازی و تقویت و پشتیبانی جریانات برانداز و حمایت از گروهک‌های سیاسی ضد انقلاب بود؛ برخی از این گروهک‌های مزدور و ملحد ریشه قبلی داشتند و برخی دیگر نیز با حمایت‌های دشمنان شرقی و غربی ملت، قارچ گونه ایجاد شدند و نقش نوکری خود را برای نظام سلطه ایفا کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اظهار کرد: یکی از اقدامات مهم دشمن برای جلوگیری از پیشرفت نظام اسلامی یا اضمحلال حاکمیت دینی ساماندهی ترورها، تخریب ها و انفجارها بود؛ در این زمینه گروهک‌های مزدوری در سرتاسر کشور ایجاد و تمام استان‌های مرزی کشور را ناامن کردند. دشمن با دو هدف سقوط کامل نظام اسلامی و تجزیه کشور و از بین بردن مسئولان و از سر راه برداشتن مهره‌های تاثیرگذار و گردانندگان نظام اسلامی حملات خود را علیه مردم ما آغاز کرد. روزهای اول جنگ تلویزیون عراق در گیلان‌غرب با صدام مصاحبه‌ای مرد و از او پرسید که عملیات آنها موفق بوده یا ناموفق؟ صدام با تفرعن و تکبر جلوی دوربین را ترک کرد و گفت ادامه مصاحبه را در تهران انجام می‌دهیم.

ذوالنوری ادامه داد: در راستای تحقق هدف دوم،  تمام استان‌های مرزی ما را با شعار براندازانه و قومیت گرایانه درگیر تنش مردند؛ زمانی که تانک‌های دشمن مردم عرب خوزستان را زیر شنی خود له می‌کرد، خلق عرب و گروه‌های تروریستی تندرو در مقابل تانک‌های دشمن قربانی ذبح می‌کردند و هلهله و پایکوبی می‌کردند. دشمنان تلاش کردند تمام استان‌های مرزی ما را ناامن و دستخوش بحران و آشوب کنند.

وی با تاکید بر اینکه گروهک‌هایی که با ما می‌جنگیدند به هیچ اصلی از اصول اخلاقی و انسانی پایبند نبودند عنوان کرد: در راستای تلاش گروهک‌های ضد انقلاب در مرزهای کشور گروهک‌های ملحد و مزدوری مثل فداییان خلق، منافقین، جنبش مسلمانان مبارز، فرقان و سایر گروهک‌های ضدانقلاب در ترور، انفجار و تخریب و مثله کردن نیروهای حزب الهی و کمیته‌ای فعال بودند. زمانی که سکان اجرایی کشور به دست لیبرال‌ها افتاد و بنی صدر به عنوان پشتیبان این جریان به گروهک‌های ضد انقلاب قوت قلب می‌داد.

این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه «امروز ممکن است تحت تأثیر جریانات ضد انقلاب خارج نشین، فضای مجازی تحت القائات دشمنان ما متاثر از مشکلات داخلی نظیر مشکلات معیشتی هر از چندگاهی اجتماع، تظاهرات یا آشوبی مثل فتنه ۸۸، آبان ۹۸ یا فتنه اخیر کشف حجاب اتفاق بیفتد»، اظهار کرد: برخی فکر می‌کنند بعد از این اتفاقات انقلاب به پایان رسیده است و انقلاب و اسلام و نظام رفت و تمام شد و ممکن است وحشت به آنها دست دهد اما این افراد اگر از تاریخ پرفراز و نشیب بیش از چهل ساله انقلاب اطلاع داشته باشند، می‌دانند نظامی که ریشه در اعتقادات و باورهای اعتقادی مردم دارد، بیدی نیست که با این بادهای دشمن ساخته بلرزد و نگران شود.

ذوالنوری با اشاره به عزل بنی صدر از سوی مجلس شورای اسلامی در خرداد ۱۳۶۰ عنوان کرد: عزل یا استعفای یک رئیس جمهوری یا مرگ غیر طبیعی او در یک نظام سیاسی ممکن است آشوب‌ها و تزلزل‌هایی را به دنبال داشته باشد؛ در شرایطی که بنی صدری که جامعه را دو قطبی کرده بود و جریان انقلاب نیز با رهنمود امام خمینی (ره) در سکوت قرار داشت، مجلس شورای اسلامی عدم کفایت سیاسی رئیس جمهوری را تصویب کرد؛ این اتفاق باعث شد که جریان نفاق، فداییان خلق و برخی گروه‌های همراه حوادث ۳۰ و ۳۱ تیر را در تهران رقم بزنند.

نماینده مردم قم اضافه کرد: در دوران داغی اصلاحات برای ارائه گزارشی نزد آیت‌الله فاضل لنکرانی رفتم و اشاره‌ای داشتم به اوضاع بد اصلاحات که باید اقدامی انجام داد؛ ایشان خاطره‌ای تعریف کرد و گفت که «در دوران بنی صدر ما همین حسی را داشتیم که امروز شما دارید»؛ ایشان گفت که «برای اعتراض نسبت به اقدامات بنی صدر نزد امام خمینی (ره) رفتم و برای ایشان فهرستی از خیانت‌های بنی صدر را بیان کردم؛ امام خمینی (ره) فرمودند که برخورد با بنی صدر الان برخورد با رای ملت است؛ باید روشنگری کنیم و اگر مردم متوجه شدند که در انتخاب خود اشتباه کردند، او را بیاورند پایین، بدون آنکه آب از آب تکان بخورد؛ در این مدت نیروهای انقلاب تیغ در چشم و استخوان در گلو دوقطبی را تحمل کردند تا باطل برملا شد و اقدام مسلحانه منافقین با حمایت بنی‌صدر اتفاق افتاد». پس از رای مجلس به عدم کفایت بنی صدر و عزل او از سوی امام (ره)، بنی صدر با آرایش زنانه به اتفاق سرکرده مسعود رجوی سرکرده منافقین کشور را ترک و مخفیانه فرار کردند.

ذوالنوری با بیان اینکه «نظام می‌دانست که بنی صدر فرار می‌کند و برای فرار او میدان داد» اظهار کرد: اگرچه به صورت نمایشی دو هواپیما از پایگاه هوایی شهید نوژه همدان به قصد بازگرداندن هواپیمای بنی صدر به پرواز درآمدند اما نظام به بنی صدر برای رفتن میدان داد چراکه وقتی بنی صدر رفت هرچه از حیثیت، سابقه و محبوبیت را داشت با خود برد و برخی از هواداران او احساس شرم کردند که از چنین فردی حمایت می‌کردند. نظام بعضی از این جریانات را هدایت شده پیش برد.

وی گفت: بعد از فرار بنی صدر  و برگزاری انتخابات مشاهده می‌کنیم که شهید بهشتی و هفتاد و دو تن از مهره‌های اصلی اداره کشور یکجا به شهادت رسیدند که اگر چنین اتفاقی در هر نظام سیاسی ریشه‌دار و حکومت مقتدر اتفاق می‌افتاد حتما آن حکومت بحران زده می‌شد؛ روز قبل از آن نیز مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر تهران ترور می‌شوند و در اینجا لطف خفیه الهی را می‌بینیم که اگر ایشان در مسجد ابوذر ترور نمی‌شدند، در هفتم تیرماه در کنار سایر شهدا به شهادت می‌رسیدند؛ اراده الهی بر این تعلق گرفته که برای این دوران مظلومیت اسلام و نظام اسلامی و انقلاب و در این جهان بحران زده و آشوب زده اداره سکان انقلاب با دستان با کفایت مقام معظم رهبری ادامه پیدا کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیروزی محمدعلی رجایی در انتخابات مرداد ماه سال ۱۳۶۰، عنوان کرد: شهیدان رجایی و باهنر حدود دو ماه اداره کشور را در دست داشتند و در چنین روزی کینه سیاه منافقین باعث شد که انفجار دفتر نخست وزیری شهیدان رجایی، باهنر و دستجردی و برخی دیگر را از مردم ما بگیرد، اما به کوری چشم دشمنان در همان سال مسیر ادامه انقلاب کند نشد؛ درحالی که بدترین وضعیت را در جبهه که میراث فرماندهی کل قوای بنی صدر را داشتیم، دیدیم که انقلاب راه خود را ادامه داد. در مهرماه بود که هواپیمای شهیدان جهان‌آرا، کلاهدوز، نامجو و فکوری سقوط کرد و باز هم نیروهای موثری از ملت گرفته شد. در سال ۶۰ به صورت رگباری حادثه پشت حادثه داشتیم اما دیدید که مسیر این شهدا ادامه پیدا کرد.

ذوالنوری با بیان اینکه «رمز ماندگاری انقلاب و خط شهیدان رجایی، باهنر، مدنی و سایر شهدا ولایت مداری این شهدا بوده است»، اظهار کرد: از اول انقلاب بارها ممکن است برای مردم این سوال پیش بیاید که چرا روسای جمهور ما جز معدودی عاقبت بخیر نمی‌شوند و فقط دو نفر عاقبت بخیر بودند؟ رمز عاقبت به خیری شهید رجایی و مقام معظم رهبری به عنوان رئیس جمهوری در این بود که اجتهاد در مقابل نص نداشتند و در مقابل نظر ولی تسلیم بودند.

وی با تاکید بر اینکه در نظام جمهوری اسلامی جایگاه ولی فقیه به عنوان جایگاه خلبان برای هواپیما است، گفت: اینکه در کشور ما رئیس جمهوری به عنوان شخص دوم مملکت معرفی می‌شود به دلیل نزدیکی او به جایگاه رهبری نیست چراکه فرسنگ‌ها میان جایگاه ولایت فقیه و رئیس جمهوری فاصله است؛ بلکه چون جایگاه رئیس جمهوری میان سران قوا برتر است، به عنوان شخص دوم مملکت شناخته می‌شود. در نظامی که ولی فقیه خلبان آن است، حداکثر شأنیت رئیس جمهوری کمک خلبانی است؛ خلبان مسیر را تعیین می‌کند و کمک خلبان باید تبعیت کند؛ او نمی‌تواند مسیر را کج کند و خلاف اراده خلبان مسیر دیگری را انتخاب کند و خلبان نمی‌تواند تصمیم نظر کمک خلبان شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه «ولی فقیه نمی‌تواند تابع نظر روسای جمهوری شود»، ادامه داد: در جایگاه کارشناسی و مشورت همه مسئولان حرف خود را می‌زنند اما تصمیم گیری و مسئولی با ولی فقیه است و او نمی‌تواند خلاف تشخیص و علم خود که حجت شرعی اوست از یک رئیس جمهوری تبعیت کند بلکه این رئیس جمهور است که باید تبعیت کند و اگر این تبعیت انفاق نیفتد دود این مسیری که کج می‌رود در چشم مردم می‌رود.

ذوالنوری با تاکید بر  اینکه هرچه داریم از شهداست و ما مدیون معنویت، اخلاص ولایتمداری و تعبد آنها هستیم، گفت: امروز ما به روحیه شهید سلیمانی و شهدای دفاع مقدس و به زنده کردن یاد شهدا و ارزش‌هایی که شهدا برای آن شهید شدند، نیاز داریم.

وی عنوان کرد: امروز برخی به نسل جوان القا می‌کنند که اگر در کشور عقب افتادگی و مشکلات اقتصادی و معیشتی داریم، نتیجه انقلاب و سردادن شعار شهداست؛ درحالی که هرگز اینطور نیست. اگر مسائل کشور را بررسی کنید، مسائل بسیاری وجود دارد که تحریم متوجه آنها نبوده است اما در آن مسائل نه تنها درجا می‌زنیم بلکه عقب گرد داشته‌ایم؛ مثلاً در زرشک، پسته، زعفران و فرش این مسائل را مشاهده می‌کنیم؛ کم کاری‌ها، ضعف عملکرد و انحراف خودمان را از مسیر رهنمودهای رهبری را تحت پوشش مخفی نکنیم؛ برخی از این اتفاقاتی که افتاده به دلیل سوء مدیریت ماها بوده است؛ اینها مشکل من و کسانی است که با بی کفایتی، سوء مدیریت و کم کاری مسیر را ادامه داده‌ایم.

نماینده مردم قم در مجلس افزود: بعضی جاها تحریم‌ها را دور زده‌ایم که خوب است اما راه چاره نیست، بعضی جاها تحریم‌ها را خنثی کردیم و دست خود را با خودکفایی از زیر سنگ تحریم‌ها بیرون کشیدیم. همچنین در مسائلی نظیر هوافضا، موشکی، سلول‌های بنیادین و شبیه‌سازی ژنتیکی، نانو تکنولوژی و هسته‌ای ثقل تحریم‌ها متوجه این بخش‌ها بوده اما دانشمندان ما دنیا را متحیر کرده‌اند و دنیا متحیر از پیشرفت فرزندان این ملت است؛ اینجا جایی است که انقلاب اثر کرده است؛ اگر جایی پیشرفت نداشتیم جایی است که روحیات انقلابی و تفکر بسیجی و ارزش‌های ما را سرکوب کردند.

ذوالنوری در پایان با تاکید بر اینکه در جاهایی که دنیا را حیرت زده کرده‌ایم، خبری از رانت و ویژه خواری، پارتی بازی و فیش‌های حقوقی نجومی نیست، گفت: امروز هم اگر بخواهیم از این شرایط عبور کنیم نیاز داریم که این روحیات را تقویت کنیم و برای ارزشها و آرمان‌هایی که شهدای عزیز ما از جمله رجایی و باهنر جان خود را فدا کردند، حرکت کنیم و مسیرمان را در مدار ارزشهای همان شهدا که امروز تبعیت از ولایت فقیه و حرکت زیر بیرق ولایت فقیه است، ادامه دهیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.