عباس سلیمی نمین فعال سیاسی اصولگرا گفت: جامعه این روزها چند دستگی را به طور ملموسی تجربه می کند که این می تواند هزینه های گزافی را تحمیل کند. در واقع عده ای از مردم چه در بحث حجاب و چه با رای ندادن سعی شان این است که این پیام را به نظام صادر کنند که «نظر ما با نظر شما یکی نیست» که این رفتار را می توان نوعی تقابلِ جدی با سیستم حکمرانی تلقی کرد. به همین دلیل تاٌکید مهم چیزی جز این نمی تواند باشد که تصمیم گیران در قدم اول به تشخیص صحیحی از کاستی‌ها و مشکلات برسند و در قدم بعدی هم همهِ سعی شان را برای ترمیم فضای کدر فعلی به کار بگیرند.

به گزارش جماران؛ فعال سیاسی اصولگرا گفت: هم بی حجابی امری مذموم است و هم اختلاس، گرانی و . . . پدیده هایی هستند که آرامش را زیر سایه می برند. به طوریکه اگر کسی گرسنه باشد، عفت هم لطمه می خورد و ممکن است حتی کار به جاهای باریکی کشیده شود.

عباس سلیمی نمین در گفت وگو با نواندیش اظهار داشت: جامعه این روزها چند دستگی را به طور ملموسی تجربه می کند که این می تواند هزینه های گزافی را تحمیل کند. در واقع عده ای از مردم چه در بحث حجاب و چه با رای ندادن سعی شان این است که  این پیام را به نظام صادر کنند که «نظر ما با نظر شما یکی نیست» که این رفتار را می توان نوعی تقابلِ جدی با سیستم حکمرانی تلقی کرد. به همین دلیل تاٌکید مهم چیزی جز این نمی تواند باشد که تصمیم گیران در قدم اول به تشخیص صحیحی از کاستی‌ها و مشکلات برسند و در قدم بعدی هم همهِ سعی شان را برای ترمیم فضای کدر فعلی به کار بگیرند.

مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران با اشاره به تبعات بی اعتمادی عمومی یادآور شد: اگر مردم به این ذهنیت برسند که نظر و توقع شان برای حاکمیت مهم نیست و مسئولان رغبتی برای برآورده ساختن مطالبه های شان ندارند، آن زمان است که جامعه به استقبال بحرانی عظیم خواهد رفت. یعنی مردم لج و لج بازی خواهند کرد که در این موقعیت، حتی امکان دارد بعضی از اصول و ارزش ها را به لجِ مسئولان نادیده بگیرند که چنین وضعیتی در شاًن نظام اسلامی نیست.

وی با اشاره به سهم تندروها در این انشقاقی که خودنمایی می کند، افزود: تندروها از همان روزهای اول انقلاب فعال بوده و ضرر می رساندند. اما در یک دهه اخیر با گروهی روبرو هستیم که در عینِ تندروی و اصرار به رفتار رادیکال، در نظام تصمیم گیری هم نفوذ دارند و به همین دلیل توانسته اند، اهداف رادیکال خودشان را به کرسی بنشانند. این در حالی است که نظام عملاً نمی تواند با تندروها مقابله کند.

«چرا گرانی را اصلاح نمی کنید و فقط به حجاب گیر می دهید» وی درباره این سئوال که در یکسال اخیر به کرات مطرح می شود، گفت: این همان لج بازی است که به آن اشاره کردم. البته اینکه مردم در واکنش به گرانی های سرسام آور چنین سخنی بگویند، باید به آنها حق داد. در واقع وقتی دستگاه های رسمی در تصمیم گیری منطق را به حاشیه می برند و هر طور که دلشان می خواهد، عمل می کنند طبیعی است که مردم چنین واکنشی نشان بدهند. حتی آن دسته که مقید به رعایت پوشش اسلامی به طور کامل هستند. نکته مهم این است، باید هرچه زودتر این فضای دودستگی و تقابلی ای که در جامعه وجود دارد، رنگ ببازد.

وی در پایان گفت: هم بی حجابی زشت است، هم اختلاس، گرانی و . . . اگر کسی گرسنه باشد، عفت هم لطمه می خورد و ممکن است، کار به جاهای باریکی کشیده شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.