حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه یک دشمن بیرونی هم داریم، افزود: رقیب اصلی ما در بیرون جهان اسلام، لیبرالیسم است که آزادی را بالاترین ارزش می‌داند و اجازه می‌دهند که همجنس گرایی و بی‌حجابی اجرا و گسترش یابد.

به گزارش جماران؛ به نقل از مهر، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سومین کنفرانس وحدت اسلامی بر ضرورت تبدیل رویه جنگ و ترور و تکفیر به همکاری تاکید کرد و از تلاش برای تشکیل اتحادیه کشورهای اسلامی خبر داد.

حجت‌الاسلام حمید شهریاری پیش از ظهر چهارشنبه در سومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در ارومیه با اشاره به تدوین برنامه‌ای برای رسیدن به اتحادیه کشورهای اسلامی گفت: در حال حاضر زمان اقدام و برنامه عملیاتی برای رسیدن به این اتحادیه است.

وی با بیان اینکه می‌تواند اتحادیه‌ای در جهان اسلام شکل بگیرد البته اگر پرهیز از تفرقه، همکاری و هم افزایی جهان اسلام را در دستور کار قرار دهیم، اضافه کرد: کتابچه مربوط به این موارد و لایه‌های مختلف رسیدن به اتحادیه کشورهای اسلامی به بزرگان جهان اسلام ارسال شده و از آنها نظرخواهی شده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به اینکه البته برای رسیدن به این امر باید بدانیم که چگونه می‌توانیم باعث شویم که عموم مردم مطالبه کننده وحدت باشند، ادامه داد: ما نقایص و کاستی‌هایی درون جامعه اسلامی داریم که دشمن روی آنها بهره برداری و پروژه تفرقه و تضعیف ملل اسلامی را دنبال می‌کند.

اسلام متعهد به وطن است و با ملی گرایی مشکلی ندارد

حجت‌الاسلام شهریاری اظهار کرد: این نقیصه مهم افراطی گری است که البته اختصاص به یک مذهب ندارد و در مقابله با همین امر بود که رهبر معظم انقلاب فرمودند که باید از شیعه انگلیسی و اهل سنت آمریکایی جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه ظهور داعش نشان داد که نتوانستیم از این افراطی گری پیشگیری کنیم، یادآور شد: هرچند به برکت خون شهدا، داعش و افراطی گری اعضای آن به شکست نزدیک و مضمحل شد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: باید توجه داشته باشیم که ایمان به خدا و تعهد به پیامبر و سنت ایشان و اهل بیت (ع) برای ایمان کافی است.

وی با بیان اینکه یک نوع رقابتی بین کشورهای اسلامی وجود دارد که داعیه دار راهبری جهان اسلام باشند و این امر هم یک نوع مشکل در جهان اسلام است، گفت: باید به این مشکل فایق بیاییم که در این خصوص اقدامات خوبی از سوی دولت سیزدهم شکل گرفته و دولت آیت الله رئیسی به این سمت رفته که حسن ارتباط را با کشورهای اسلامی دنبال می‌کنیم تا تهدیدها تبدیل به همکاری شود که این فرصت بسیار مغتنم است.

حجت‌الاسلام شهریاری بر لزوم تبدیل رویه جنگ، ترور و تکفیر به همکاری و هم افزایی تاکید کرد و گفت: من هرکس از جهان اسلام را ملاقات کردم، از بهبود روابط بین کشورهای اسلامی ابراز خشنودی کرد که این امر بسیار مهم است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام متعهد به وطن است و با ملی گرایی مشکلی ندارد، ادامه داد: این ملی گرایی جایی ممنوع می‌شود که به اخراج مسلمانان از وطن شود و حتی مجوز قتل در اسلام داده شده است؛ به همین خاطر ما مسلمانان با اسرائیل جنگ داریم و مجوز این جنگ را هم داریم بخاطر اینکه آنها مسلمانان را از وطن خود اخراج کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری تاکید کرد: ما اعتقاد داریم که نباید این ملی گرایی منجر به ظلم شود ولی اگر منجر به پیشرفت جهان اسلام شود، مشکلی ندارد.

رقیب اصلی ما در بیرون جهان اسلام، لیبرالیسم است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: توهین به مقدسات همدیگر یک‌مشکل دیگر است که برای جلوگیری از این امر نیز رهبر انقلاب فتوا دادند و توهین به مقدسات اهل سنت را حرام اعلام فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین شهریاری همچنین با اشاره به اینکه یک دشمن بیرونی هم داریم، افزود: رقیب اصلی ما در بیرون جهان اسلام، لیبرالیسم است که آزادی را بالاترین ارزش می‌داند و اجازه می‌دهند که همجنس گرایی و بی‌حجابی اجرا و گسترش یابد.

وی با بیان اینکه اسلام آزادی را قبول دارد به شرطی که در داخل حدود الهی باشد، اضافه کرد: البته دشمنان اسلام سبک زندگی خود را بدون حد، در بستر موبایل گسترش می‌دهند که باید با گسترش مفاهیم اسلامی در مقابل این تلاش دشمن بایستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.