آیت الله سیدکاظم نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: مردم ما باید به داشتن مشاهیر و مفاخری همچون بوعلی سینا، ملاصدرا و سایر شخصیت های علمی افتخار کنند و در باب مفاخر نباید تنزل کرد و کشورمان را کوچک جلوه دهیم.

به گزارش جماران؛ آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور گفت: تجلیل از مفاخر کشور مسئله بسیار مهمی است و آثار و برکات زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: امروز شاید نسل جوان ما به یک رخوت و سستی گرفتار شده باشند و اجرای معرفی مفاخر ایران، تحولات زیادی را در زمینه های علم، دانش، فلسفه و غیره ایجاد می کند و منشاء اثر برای این نسل باشد.

وی در معرفی مفاخر، ادامه داد: متاسفانه ما قدر مفاخرمان را به خوبی نمی دانیم و در همه زمینه ها گرفتار غرب زدگی شده ایم.

آیت الله نورمفیدی کار انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور را بسیار مهم خواند و گفت: مردم ما باید به داشتن مشاهیر و مفاخری همچون بوعلی سینا، ملاصدرا و سایر شخصیت های علمی افتخار کنند و در باب مفاخر نباید تنزل کرد و کشورمان را کوچک جلوه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: فردی همچون شهید مطهری فلسفه را میدانی کرد و بزرگترین کارش این اقدام بوده تا قابل درک برای همه مردم باشد.

امام جمعه گرگان با اشاره به حرف های فیلسوف مابانه در دنیا، گفت: در حال حاضر نیازمند فردی همچون شهید مطهری هستیم و باید اندیشه و افکار فیلسوفان کشور را به دنیا معرفی کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.