آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان در حاشیه نشست علمای شیعه و سنی استان گلستان با موضوع «احیاء سنت نبوی در اندیشه امام حسین (ع)» در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان گفت: این روزها حرف‌هایی در خصوص قیام و نهضت امام حسین (ع) شنیده و گفته می‌شود که خلاف واقع است. کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند نمی‌خواهند به امام حسین (ع)، ملت، مردم و علاقمندان به سیدالشهدا (ع) خدمت کنند بلکه می‌خواهند امام حسین (ع) را از مردم جدا کرده و این مراسمات را از مردم بگیرند.

به گزارش جماران؛ به نقل از ایلنا، نماینده ولی فقیه در گلستان با تاکید بر اینکه باید از قیام عاشورا در دنیا افتخار کرده و برای نهضت عاشورا در دنیا باید بسیار کار شود، گفت: امام حسین(ع) برای این کشور، شیعه و مسلمانان نیست بلکه افتخار بشریت است.

 آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در حاشیه نشست علمای شیعه و سنی استان گلستان با موضوع «احیاء سنت نبوی در اندیشه امام حسین (ع)» در حوزه علمیه امام خمینی (ره) گرگان در جمع خبرنگاران گفت: این روزها حرف‌هایی در خصوص قیام و نهضت امام حسین (ع) شنیده و گفته می‌شود که خلاف واقع است.

نماینده ولی فقیه در گلستان افزود: کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند نمی‌خواهند به امام حسین (ع)، ملت، مردم و علاقمندان به سیدالشهدا (ع) خدمت کنند بلکه می‌خواهند امام حسین (ع) را از مردم جدا کرده و این مراسمات را از مردم بگیرند.

وی با اشاره به آثار و برکات زیاد نهضت عاشورا و مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع)، گفت: در طول تاریخ شاهد بودیم که بنی امیه و بنی عباس حتی با قبر سیدالشهدا (ع) هم مخالفت می‌کردند و می‌ترسیدند، چون می‌دیدند قبر امام حسین (ع) هم آموزنده است.

آیت الله نورمفیدی خاطرنشان کرد: افرادی که می‌خواهند در برابر ظلم قیام کنند به کنار قبر امام حسین (ع) رفته و از آنجا و قیام سیدالشهدا (ع) الهام می‌گیرند و این خود مبدا حرکت‌هایی علیه نظام‌های ظالمانه بنی امیه و بنی عباس بود.

وی با تاکید بر اینکه باید از قیام عاشورا در دنیا افتخار کرده و برای نهضت عاشورا در دنیا باید بسیار کار شود، گفت: امام حسین (ع) برای این کشور، شیعه و مسلمانان نیست بلکه افتخار بشریت است.

امام جمعه گرگان افزود: تجلیل از سیدالشهدا (ع) می‌تواند در زمینه‌های مختلف بسیار آموزنده باشد.

وی، برگزاری این نشست را خوب ارزیابی کرد و گفت: برگزاری این نشست باعث می‌شود تا کسانی که گاهی حرف می‌زند سر عقل بیایند و هر حرفی را در این خصوص نزنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.