لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه ارتباطات بین المللی باید در چارچوب ارزش‌های دینی باشد،افزود: رییس جمهوری در سفر اخیر به قلب آفریقا و قاره‌ای که مورد ظلم مدعیان تمدن‌های دروغین قرار گرفته است برکات زیاد مادی و خصوصا معنوی را دنبال کرد.

به گزارش جماران؛ نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با اشاره به سفر رییس جمهور به کشورهای آفریقایی گفت: این سفر به دل آفریقا جدای از نفع مالی برکات معنوی بسیاری داشت.

لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه ارتباطات بین المللی باید در چارچوب ارزش‌های دینی باشد،افزود: رییس جمهوری در سفر اخیر به قلب آفریقا و قاره‌ای که مورد ظلم مدعیان تمدن‌های دروغین قرار گرفته است برکات زیاد مادی و خصوصا معنوی را دنبال کرد.

وی ادامه داد: گروه های مختلف در طول تاریخ در صدد دزدیدن فکر، ثروت و دین مردم آفریقا برآمدند.

امام جمعه شیراز گفت: ما امت اسلامی ۷۰ کشور هستیم که اگر دست به دست هم دهیم بسیار اثرگذار خواهیم بود.

دژکام به هفته روز تامین اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: مراکز درمانی،درمانگاه‌ها و بیمارستان تامین اجتماعی در شیراز فعال است که باید در این مراکز از مردم و بیمه شدگان حمایت درستی صورت گیرد.

وی به موضوع خانواده متعالی نیز اشاره کرد و گفت: اصل این طرح بسیار خوب است ولی این طرح به دلیل اینکه دست مردم در این کار خالی است به خوبی پیش نمی رود که ایام محرم فرصت مغتنمی است که این طرح به دل جامعه و خانواده‌ها برود.

وی با اشاره به اینکه چهارشنبه هفته پیش رو آغاز ماه محرم و حرکت دوباره عاشقان امام حسین (ع) و تجدید حیات دینی جامعه است،گفت: تاریخ ثابت کرده که تمام توطئه ها و مکر و حیله دشمنان علیه امت اسلامی با رسیدن به ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام نقش بر آب شده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: اگر نهضت امام حسین نبود چیزی از اسلام و حتی سایر ادیان الهی باقی نمی ماند و این ویژگی اباعبدالله الحسین علیه السلام است.

وی اظهار کرد: در ایام محرم هر ساله از نیویورک تا توکیو از خانه بیرون می آیند و فریاد علیه ظلم سر می‌دهند و هیچ کس در طول تاریخ نتوانست جلوی این حرکت عظیم را بگیرد.

دژکام تاکید کرد: یکی از اهداف مهم امام حسین علیه السلام امر به معروف و نهی از منکر بود که در شیراز نیز طی هفته گذشته بیش از ۲۵ هزار بانوی باعفاف در ورزشگاه حافظیه و اطراف آرامگاه لسان الغیب حاضر شدند تا به جهانیان بفهمانند که ایران و حرم سوم اهل بیت مرکز ارزش‌های اسلامی و ایرانی است و بانوان محجبه این شهر پیشقراولان این حرکت هستند.

دژکام در خطبه اول نماز جمعه شیراز گفت: انقلاب اسلامی که ۳۰۰ هزار شهید داده برپایه مبانی فکری استوار است که باید مکرراً یادآوری و نسل به نسل منتقل شود.

وی افزود: جز بنیان های فکری مکتب ما است که امامت تداوم دارد و جامعه ای که باور به ولایت و امامت دارد باید در امور داخلی ولایت فقیه را در زندگی و ارتباط داخلی امت دخیل کند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: ایراد گرفتن بیش از حد در امور نباید رسم باشد و در داخل باید دوستی حاکم و ارتباط با ولی امر نیز محکم باشد.

وی اضافه کرد: در برخورد با دشمنان نیز نباید کوتاه آمد و باید محکم برخورد کرد و استقلال و عزت کشور ما خط قرمزی است که دشمن خیال گرفتن آن را با خود به گور خواهد برد.

دژکام تصریح کرد: اما اگر با حفظ عزت و استقلال کشور ما حاضر به مذاکره باشند ما هم قطعا مشکلی نخواهیم داشت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.