دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کشور، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در قزوین برگزار می‌شود.

به گزارش جماران؛ علیرضا تابش دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی در نشست شورای سیاستگذاری «دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی» در سخنانی گفت: این جشنواره نوپاست و به همت مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی این وزارتخانه سال گذشته ، برای نخستین بار برگزار شد و به رغم نوپا بودن نتایج قابل قبولی را به دنبال داشت.

او افزود: بر اساس سیاست‌گذاری‌های انجام شده ، هر سال یک استان میزبانی این جشنواره را برعهده دارد که امسال قزوین استان میزبان این جشنواره ملی است. تداوم این رویداد در استان مهمی مثل قزوین که در دوره‌ای پایتخت فرهنگی و سیاسی ایران بوده برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است.

تابش افزود: هدف ما در این جشنواره رسیدن به جلب مشارکت حداکثری هنرمندان و مردم است، ضمن این که ایجاد حس تعلق به وطن و نیز تقویت مسئولیت اجتماعی از دیگر اهداف ما در این جشنواره است.

دبیر دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی گفت: این جشنواره یکی از سکو‌های مهم برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی میهن عزیزمان توسط هنرمندان در رسانه‌های مختلف است.

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور چهارم تیرماه ۱۴۰۲ طی حکمی علیرضا تابش (دبیر جشنواره)، احمدرضا درویش (نویسنده و کارگردان سینما)، سیدمجید امامی (دبیر شورای فرهنگی عمومی کشور)، رسول صدر عاملی (کارگردان و تهیه‌کننده سینما)، محمد حمیدی مقدم (مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی)، پوران درخشنده (کارگران سینما و داور جشنواره‌های سینمایی)، مهدی فرجی (تهیه‌کننده سینما و تلویزیون)، مهدی آذرپندار (مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران)، عادل پیغامی (عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم)، علی طلوعی (معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی)، مریم جلالی (معاون صنایع دستی کشور)، جواد قارایی (ایرانگرد و مستندساز)، شهرام گیل‌آبادی (کارگردان تئاتر)، مهدی رمضانی (دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور)، محمدرضا حسنایی (رئیس دانشگاه هنر تهران)، حسن میثمی (مدیرکل روابط‌عمومی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی)، مهدی رجحانی (معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین)، علیرضا خزائلی (مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قزوین و سیدعباس فاطمی (دبیر جشنواره نخست) مصطفی ده پهلوان (رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ) و آتوسا مومنی (رییس مرکز منطقه ای میراث فرهنگی ناملموس) را به‌عنوان اعضای شورای عالی سیاستگذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی کشور منصوب کرده بود.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کشور، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در قزوین برگزار می‌شود.

 

قزوین میزبان دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کشور شد

 

علی دارابی معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری در نشست شورای عالی سیاست‌گذاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی که با حضور استاندار قزوین، جمعی از معاونان و مدیران وزارت میراث‌فرهنگی و اعضای شورای سیاست‌گذاری این جشنواره در محل سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، اظهار کرد: اولین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی سال گذشته در یزد برگزار شد و امسال این جشنواره به میزبانی استان قزوین برگزار خواهد شد.

او اضافه کرد: جمعی از بزرگان سینما، تلویزیون، تئاتر، جامعه دانشگاهی و هنری، عضو شورای عالی سیاست‌گذاری این جشنواره و جزو دست‌اندرکاران این رویداد هستند. هدف این جشنواره این است که توجه ها را به حوزه میراث‌فرهنگی بیشتر کند و بتواند سواد میراثی جامعه را بالا ببرد. قائم مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اضافه کرد: سال گذشته حدود ۳ هزار اثر پذیرفته شده در جشنواره نخست داشتیم که مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند و امسال با توجه به بخش های جدید، پیش‌بینی ما این است که آثار ارسالی متنوع تر از سال قبل خواهد بود.

دارابی گفت: برگزاری جشنواره در استان‌ها نیز اهداف و دلایل مهمی دارد که از آن جمله می‌توان به این موضوع اشاره کرد که باید تهران‌گریزی را انجام داد و عدالت رسانه‌ای را در سایر استان‌ها دنبال کنیم. ضمن این که با برگزاری جشنواره در استان‌ها، ظرفیت‌های استان‌ها شناسایی می‌شود و استعداد‌های موجود در استان‌ها شکوفا خواهند شد و از دانش و تجربه جوانان در هر استان بهره خواهیم بود. دارابی اضافه کرد: دبیرخانه مرکزی این جشنواره در مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران راه‌انداری شده و یک دبیرخانه نیز در قزوین راه‌اندازی خواهد شد.

 

 

photo_2023-07-13_22-27-35

 

قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و تاثیرگذار درباره معرفی جشنواره، راه‌انداری کمیته مردمی و مشارکت داوطلبانه است. ضمن این که تیزر جشنواره می‌تواند به معرفی این جشنواره به هنرمندان صاحب اثر بیش از پیش کمک کند. فراخوان جشنواره به زودی اعلام و پوستر جشنواره نیز پس از آن رونمایی خواهد شد. او افزود: برگزاری این جشنواره حقیقتا کار بزرگی است و نقش مهمی در معرفی و شناخت ظرفیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی دارد

او در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: استعداد‌های فراوانی در بین نسل جوان در استان‌های مختلف وجود دارد همچنین ظرفیت‌های بی‌شماری در حوزه میراث‌فرهنگی در نقاط مختلف کشور داریم که نیازمند معرفی بیشتر هستند از این رو برگزاری جشنواره‌هایی مانند جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی، می‌تواند به شناسایی و معرفی این ظرفیت‌ها و این استعداد‌ها کمک کند.

دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کشور، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در قزوین برگزار می‌شود.

 

مناسبت‌های فرهنگی بهترین راه‌کار معرفی ظرفیت‌های استان‌ها است

محمدمهدی اعلایی استاندار قزوین در نشست شورای سیاستگذاری دومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی در سخنانی گفت: مجموعه میراث‌فرهنگی کشور دارد با حضور آقایان ضرغامی و دارابی یک روند رو به جلویی را طی می‌کند و یک نمونه آن ، طراحی و برگزاری همین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی است. به نظر می‌رسد وزارت میراث‌فرهنگی به یک شیوه صاحب سبک دارد اداره می‌شود و این یک اتفاق بسیار خوب است.

او افزود: از انتخاب قزوین به‌عنوان میزبان این جشنواره تشکر می‌کنم. این مسئله باعث خواهد شد تا استعداد‌های قزوین در حوزه فرهنگی بیش از پیش مشخص شود کما این که این استان دارای آثار فرهنگی تاریخی نفیسی است که باید بیش از گذشته معرفی شوند. یکی از روش‌های توجه دادن بیشتر به قزوین را مناسبت‌ها می‌دانیم که در همین حال مناسبت‌های حوزه میراث‌فرهنگی ، برای ما دارای اهمیت فراوانی است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را برای برگزاری جشنوراه به بهترین شکل در استان قزوین به کار خواهیم گرفت و امید داریم با برگزاری این جشنواره شاهد آشنایی بیشتر عموم مردم و صاحب‌نظران با ظرفیت‌های حوزه میراث‌فرهنگی در سطح ملی و قزوین باشیم.

دومین جشنواره ملی تولیدات چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی کشور، ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲ در قزوین برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.