آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی به مشکلات مستأجران و افزایش اجاره بها اشاره کرده و عنوان کرد: متأسفانه مستأجرها در چنگال مالک های بی انصاف گرفتار شده اند که بدون اینکه هیچ گونه تغییر و تحولی در ملک ایجاد کرده باشند، رهن و اجاره های خود را مرتب افزایش می دهند که باید برای آن فکر اساسی کرد.

به گزارش جماران؛ آیت الله مکارم شیرازی بر تسریع در طرح های ملی مسکن که توسط دولت وعده داده شده تاکید کرد.

به نقل از دفتر این مرجع تقلید، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار شهردار تهران با تبریک عید غدیر خم، اصلاح معضلات فرهنگی شهر را از جمله وظایف مهم شهرداری برشمرد و گفت: شهرداری تنها در برابر جنبه های مادی و ظاهری شهر مسئول نیست بلکه مسائل فرهنگی و معنوی شهر نیز از جمله وظایف مهم شهرداری است و تا مسائل فرهنگی اصلاح نشود، مسائل ظاهری نیز اصلاح نخواهد شد.

آیت الله مکارم شیرازی رسیدگی و تقویت مساجد را از جملۀ وظایف فرهنگی شهرداری دانست و افزود: مساجد در صدر اسلام کانون تصمیمات کلان و ستاد لشکر اسلام و مرکز عمران و آبادی بود، اما به تدریج از آن هستۀ مرکزی بودن فاصله گرفته و اکنون تنها مکانی برای ادای نماز جماعت است؛ لذا باید مسجد جایگاه گذشتۀ خود را بازیافته و تبدیل به یک کانون فرهنگی قوی و الهام بخش گردد.

آیت الله مکارم شیرازی رسیدگی به محرومان و حل گرفتاری های آنان را مهم برشمرد و افزود: ما باید مدافع محرومان باشیم و در جهت حل مشکلات آنان بکوشیم و این هم نباید به صورت موضعی باشد.

آیت الله مکارم شیرازی تأکید کرد: شهر نباید به قسمت بالاشهر و پایین شهر و یا مرفه نشین و غیرمرفه نشین تقسیم شود و تمامی امکانات برای بالاشهر اختصاص داده شود و پایین شهر محروم باشد.

 

zakani

 

آیت الله مکارم شیرازی مشکل مسکن را از مشکلات جدی دانست و افزود: باید طرح های ملی مسکن که وعده داده شده، تسریع شود تا بخشی از مردم بتوانند از آنها استفاده کنند.

آیت الله مکارم شیرازی به مشکلات مستأجران و افزایش اجاره بها اشاره کرده و عنوان کرد: متأسفانه مستأجرها در چنگال مالک های بی انصاف گرفتار شده اند که بدون اینکه هیچ گونه تغییر و تحولی در ملک ایجاد کرده باشند، رهن و اجاره های خود را مرتب افزایش می دهند که باید برای آن فکر اساسی کرد.

آیت الله مکارم شیرازی مشکلات شهرنشینی و افزایش روند مهاجرتی از روستاها به شهر را نیز یادآور شد و گفت: مهاجرت از روستا به شهر باید متوقف شود. زمینۀ اشتغال جوانان در روستاها فراهم شود تا در روستا ماندگار شوند.

آیت الله مکارم شیرازی اعطای کمک های بلاعوض به محرومان و مستمندان را کافی ندانست و بر ضرورت فعال سازی و اشتغال آنان تأکید کرد.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان این دیدار ضمن دعا برای خدمتگزاری بهتر و بیشتر مسئولان شهری به مردم، شهرداری تهران را دارای اختیارات گسترده خواند که می تواند با فعالیت بیشتر، در جهت حل مشکلات مردم اقدامات فراوانی داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.