الهام علی‌اف رئیس جمهوری آذربایجان با تأکید بر اینکه جمهوری آذربایجان هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور تهدیدی علیه منطقه و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، گفت که جمهوری آذربایجان به دنبال رفع انسداد کریدورهای مواصلاتی در منطقه است و به وجود مسیرهای تاریخی ایران در منطقه پایبند است.

به گزارش جماران؛ امیرعبداللهیان در حاشیه نشست وزیران خارجه جنبش عدم تعهد در باکو با علی‌اف دیدار و درباره گسترش مناسبات ۲ کشور و تحولات منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه گفت: با فضای مثبت در حال شکل‌گیری در روابط ۲ کشور و خصوصا عبور از برخی سوءتفاهمات، جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای پیگیری و تحقق همه توافقات پیشین اعلام می‌کند.

رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز اهمیت روابط ۲ کشور همسایه و مسلمان را مورد اشاره قرار داد و بر اهمیت روابط فیمابین خصوصا در بخش‌های اقتصادی از جمله حوزه حمل و نقل و مسیرهای مواصلاتی تأکید کرد.

علی‌اف با تأکید بر اینکه جمهوری آذربایجان هرگز اجازه نخواهد داد از خاک این کشور تهدیدی علیه منطقه و جمهوری اسلامی ایران صورت گیرد، گفت که جمهوری آذربایجان به دنبال رفع انسداد کریدورهای مواصلاتی در منطقه است و به وجود مسیرهای تاریخی ایران در منطقه پایبند است.

 

حجم ویدیو: 1.55M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.