بیل کلنتون رییس جمهور سابق و دمکرات آمریکا در یک نشست فرهنگی در نیویورک و در حضور همسرش هیلاری گفت: از سال 2011 می‌دانستم که روسیه سرانجام به اوکراین حمله می‌کند و بحث حمله تنها مربوط به مسئله زمان می‌شد.

به گزارش جماران؛ رییس جمهور پیشین ایالات متحده گفته از سالها پیش می‌دانسته که روسیه سرانجام به اوکراین حمله می‌کند.

شفقنا به نقل از گاردین نوشت: بیل کلنتون رییس جمهور سابق و دمکرات آمریکا در یک نشست فرهنگی در نیویورک و در حضور همسرش هیلاری گفت: از سال 2011 می‌دانستم که روسیه سرانجام به اوکراین حمله می‌کند و بحث حمله تنها مربوط به مسئله زمان می‌شد.

کلینتون افزود: در سال 2011 و در جریان کنفرانس اقتصادی داووس در سوییس پس از صحبت کردن با پوتین کاملاً نسبت به لحن سرد و بی‌اعتنای وی آگاه شد و فهمید که حمله به اوکراین تنها به زمان مربوط می شود چرا که پوتین در همین دیدار توافق میان دولت آمریکا و بوریس یلتسین- رییس جمهور روسیه- برای احترام به تمامیت ارضی اوکراین را به کلی رد کرد.

رئیس جمهور سابق آمریکا یادآور شد: «ولادیمیر پوتین در سال 2011 – سه سال قبل از تصرف کریمه – به من گفت که با توافقی که من با بوریس یلتسین بسته‌ام موافق نیست. او گفت من با آن موافق نیستم. و من از آن حمایت نمی کنم. و من به آن مقید نیستم و از آن روز به بعد می دانستم که این فقط یک مسئله زمان است.»

در این نشست هیلاری کلینتون هم استدلال کرد که برای پایان دادن به خصومت ها، اوکراین باید روسیه را شکست دهد یا حداقل سرزمینی را که از زمان تهاجم روسیه در سال گذشته در شرق از دست داده است، بازپس گیرد. او گفت: «آنها نیاز به اهرم دارند. من تحت هیچ شرایطی به او (پوتین) روی میز مذاکره اعتماد نمی‌کنم، مگر اینکه اوکراینی‌ها – با حمایتما – اهرم کافی داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.