مجمع نیروهای خط امام در بیانیه ای به مناسبت روز قدس تاکید کرد: بی تردید جمهوری اسلامی زمانی می‌تواند از منافع ملی و راهبردهای آرمانی خود در منطقه دفاع کند که آحاد شهروندان آن توانمند و برخوردار بوده و مناسبات سیاسی و اقتصادی مطلوبی با دیگر کشورها داشته باشد.

به گزارش جماران از پایگاه اطلاع رسانی خط امام؛ مجمع نیروهای خط امام به مناسبت روز قدس بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه به این شرح است:

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز قدس، بار دیگر مسئولیت همگانی در برابر ظلم و تبعیض و تجاوز شصت ساله در سرزمین مقدس و تاریخی فلسطین را یادآور شد.

رنج آشکاری که ذیل خشونت شدید آپارتاید دینی و نژادی صهیونیسم، بر وارثان ادیان توحیدی تحمیل می‌شود و مسلمانان در پیشانی آن هستند.

امام خمینی با این ابتکار در ماه‌های نخست پیروزی انقلاب اسلامی، کوشش نمود حلقۀ مشترکی در عرصه بین‌المللی با دیگر ملت‌ها و کشورهای اسلامی و آزادی خواهان جهان ایجاد نماید و این حلقه در هر دوره و زمانه‌ای قابل تعمیم و گسترش است.

تدبیر ایشان حامل این پیام مهم بود که انقلاب اسلامی و نظام برآمده از آن، نه تنها تهدیدی برای دیگران نیست که درباره زخمی قدیمی بر پیکر جهان اسلام و آنچه در سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌گذرد، احساس مسئولیت می‌کند.

بی تردید امروز لازمۀ کمک به مردم فلسطین، برخورداری از دیپلماسی فعال و تعامل سازنده با کشورهای مسلمان است، نه دامن زدن به اختلافات و دوری از یکدیگر که زمینه تحرک رژیم صهیونیستی را افزایش می‌دهد.

به همین دلیل تحولات اخیر در برقراری ارتباط با عربستان سعودی و خاتمه دادن به جنگ یمن و کاهش تنش با بحرین اگرچه دیرهنگام است، اما مطالبه‌ای عمومی و در چارچوب منافع ملی است که باید آن را به فال نیک گرفت و اظهار امیدواری نمود این مسیر همچنان دنبال شود.

نکتۀ حائز اهمیت در این موضوع آن است که تندروی‌ و تنش‌آفرینی در حوزه‌های سیاسی و بین‌المللی، مانند حمله به سفارت‌خانه‌های خارجی، به نفع اسرائیل بود و هزینه‌های هنگفتی را بر مردم و مجموعۀ نظام وارد کرد که خسارت‌های آن بر همگان آشکار است و باید با تنبیه اینگونه افراد و کاهش نفوذ آن‌ها و بهره بردن از نیروهای دلسوز و کارآمد و تقویت عمل‌گرایی آگاهانه و دوراندیشانه، زمینه‌های همکاری با دیگر کشورها را بیش از پیش افزایش داد و تهدیدات پیرامونی را نه با رویکردهای شعاری که با تدابیر سیاسی کم کرد.

مجمع نیروهای خط امام تصریح می‌کند که انزوای بین‌المللی جمهوری اسلامی که گاهی ذیل شعار انقلابیگری یا ارتباط با چند کشور خاص مطرح می‌شود، نه تنها موجب نگرانی دولت‌هایی مانند اسرائیل و آمریکا نیست که به تشدید تحریم‌ها و تضعیف اقتصاد و کاهش ارزش پول ملی و افزایش تورم و مشکلات معیشتی مردم انجامیده است.

بی تردید جمهوری اسلامی زمانی می‌تواند از منافع ملی و راهبردهای آرمانی خود در منطقه دفاع کند که آحاد شهروندان آن توانمند و برخوردار بوده و مناسبات سیاسی و اقتصادی مطلوبی با دیگر کشورها داشته باشد.

البته باید متذکر شویم که روز قدس مظهر مقابله و مخالفت با هرگونه تجاوز و تبعیض سازمان یافته است، خواه در فلسطین یا در کشمیر یا در مناطق مسلمان نشین چین یا در برمه یا در اوکراین و دیگر مناطق دنیا؛ هر جا که ظلم و تجاوز و اشغال رخ می‌نماید، باید با آن مخالفت نمود.

مجمع نیروهای خط امام از همین فرصت بهره برده و تحرکات تنش آفرین دولت آذربایجان را محکوم کرده و آن‌ را در مسیر اهداف دولت اسرائیل می‌داند که همواره سعی در اختلاف افکنی میان کشورهای منطقه دارد و کوشش می‌کند بحران‌های داخلی خود را به خارج از سرزمین‌های اشغالی منتقل کند.

بدیهی است بر دولت‌های ایران و آذربایجان فرض است با گفتگو و دیپلماسی فعال مبتنی بر حسن همجواری و بدون تاثیرپذیری از وسوسه‌های فرامنطقه‌ای به احیا و تقویت روابط دوستانه هر دو ملت و دولت مبادرت ورزند.

والسلام

مجمع نیروهای خط امام

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.