حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد دارستانی کارشناس مذهبی گفت: ما مسلمانان شیعه بودنمان را مدیون امام موسی بن جعفر(ع) هستیم.

به گزارش جماران؛ حجت‌الاسلام و المسلمین سید احمد دارستانی در ویژه برنامه عزاداری شام شهادت امام هفتم شیعیان حضرت موسی کاظم(ع) که در مسجد چهارده معصوم(ع) امیر کلا برگزار شد، عنوان کرد: همه ما به ائمه اطهار(ع) بدهکاریم، در واقع اگر امام موسی بن جعفر(ع) و فرزندان ایشان نبودند شیعه‌ای وجود نداشت.

وی گفت: نباید در مقابل خدای تبارک و تعالی،  حضرات معصومین (علیهم السلام)و در محضر پدر و مادر به خود مغرور شویم.

این خطیب ادامه داد: احترام به پدر و مادر واجب است، پدر و مادر دو اسم اعظم خدا هستند زیرا تمام قفل‌های عالم با اسم مبارک و دعای خیر آنان  گشوده می‌شود.

وی افزود: این سوال مطرح است چرا دعاهای ما مستجاب نمی‌شود، در پاسخ به این سوال باید گفت، برای استجابت دعا باید بیشتر به پدر و مادر محبت کنیم زیرا اگر تمام عمرمان را از بدو تولد تا گور به پدر و مادر خدمت کنیم باز هم کم است.

حجت‌الاسلام دارستانی اظهار کرد: حق پدر اطاعت از اوست و حق مادر این است که حتی اگر به تعداد قطرات باران که در کره خاکی باریده  و به تعداد سنگریزها به مادر محبت کنیم باز هم حق او را نتوانستیم ادا کنیم.

به گفته وی اگر نماز و روزه قضا داشته باشیم بعد از مرگمان فرزندانمان می‌توانند جبران کنند، اما اگر برای ائمه اطهار(ع) و ابا عبدالله الحسین(ع) اشک نریخته باشیم قابل جبران نیست.

این کارشناس مذهبی گفت: هر مشکل و حاجتی داریم باید به ائمه اطهار(ع) متوسل شویم و از آنان بخواهیم در فردای قیامت ما را شفاعت کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.