در بیانیه رسمی دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی آمده که وی امروز دوشنبه 19 دسامبر در نجف اشرف میزبان کریستین ریچارد، رئیس هیئت تحقیق سازمان ملل در جرایم گروه تروریستی داعش بود.

به گزارش جماران؛ هیاتی از سازمان ملل با آیت الله سیستانی دیدار کرد.

هیاتی از سازمان ملل متحد امروز (دوشنبه) با آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق در خانه ایشان در شهر نجف اشرف دیدار کرد.

طبق نوشته ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دجله»، هیاتی از سازمان ملل به سرپرستی «کریستن ریچارد» مشاور دبیرکل سازمان ملل متحد و مدیر هیات تحقیقات درباره جنایات گروه تروریستی داعش در عراق به منظور دیدار و گفت و گو با آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در عراق امروز دوشنبه وارد منزل ایشان شد.

اطلاع از آخرین فعالیت‌های انجام شده توسط این هیات بین المللی و دستاوردهای آن در زمینه پیگیری و محاکمه تروریست‌های جنایتکار داعش از جمله اهداف دیدار هیات یاد شده با آیت الله سیستانی اعلام شده است.

رسانه‌های عراقی تاکنون جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نکرده اند.

 

 

 آیت‌الله‌العظمی سیستانی تاکید کرد: تلاش برای رها کردن زنان ترکمان و ایزدی که همچنان در اسارت تروریست‌های داعش در سوریه هستند و اهمیت اجرای عدالت در محاکمه تروریست‌ها

در بیانیه رسمی دفتر آیت‌الله‌العظمی سیستانی آمده که وی امروز دوشنبه 19 دسامبر در نجف اشرف میزبان کریستین ریچارد، رئیس هیئت تحقیق سازمان ملل در جرایم گروه تروریستی داعش بود.

 بر اساس این بیانیه، مقام سازمان ملل در این دیدار گزارشی مختصر درباره اقدامات انجام‌شده توسط این هیئت ارائه کرد.

 آیت‌الله‌العظمی سیستانی نیز در این دیدار با یادآوری پیروزی بزرگی که ملت عراق در رویارویی بزرگ برای رهایی کشورشان از چنگ داعش به دست آورد، فداکاری‌های رزمندگان قهرمان عراقی تحت عنوان‌های گوناگون برای تحقق این دستاورد بزرگ تاریخی را گرامی داشت.

وی همچنین برای شهدا طلب رحمت و برای مجروحان طلب سلامت و عافیت و تأکید کرد که بدون این پیروزی بزرگ امکان تعقیب تروریست‌ها و محاکمه آنها بابت جنایاتی که در حق ملت عراق انجام دادند به خصوص جنایات قتل و اسارت و تجاوز و تخریب آثار باستانی عراق ممکن نبود.

 وی همچنین بر اهمیت اجرای کامل عدالت در روند این محاکمات تأکید کرد.

 آیت‌الله‌العظمی سیستانی در این دیدار بر ضرورت تلاش برای رها کردن دیگر زنان ترکمان و ایزدی که همچنان در اسارت تروریست‌های داعش در سوریه هستند و انجام اقدامات مؤثر برای جبران خسارت‌های قربانیان به خصوص آوارگان و پناهجویان تأکید کرد و برای کریستین ریچارد آرزوی موفقیت کرد./ نجباء

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.