آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه درباره ملاقات با پاپ گفت: ایشان برای من گفتند که من برای ایران به چند دلیل احترام خاصی قائل هستم؛ یکی این است که در ایران تمدنی سابقه دار و تاریخی می بینم و یک نوع فرهیختگی را حس می کنم که از قدیم نیز در ایران این عظمت و فرهیختگی را مشاهده می کردم و برای آن اهمیت و احترام قائل بودم.

به گزارش جماران؛ به نقل از رسا، مدیر حوزه‌های علمیه در سخنانی به تشریح جزئیات دیدار اخیر خود با پاپ پرداخت.

آیت‌الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه درباره ملاقات با پاپ گفت: ملاقات با استقبال خیلی خوب پاپ مواجه شد؛ خیلی با روی بشاش و گشاده از ملاقات استقبال کرد.

وی افزود: آن مسئله ای که من اینجا می توانم بگویم به عنوان نماینده ای و مسئولی در مهمترین قطب های علمی معرفت عالم اسلام و مهمترین قطب فکری جهان تشیع این است که ما، هم برای گفتگو آمادگی داریم برای تشکیل یک جبهه مشترک توحیدی، پایه ریزی کنیم و هم در تحکیم مبانی آن توجه به کارهای علمی و پژوهشی تا رسیدن به سند و منشور هایی که بتوانند دیدگاه‌های ما را تبیین کند و پیروان ما را به وحدت دعوت کند.

عضو فقهای شورای نگهبان مطرح کرد: اما ایشان دو نکته داشتند که یک نکته ایشان این بود که سلام من را به رهبر انقلاب اسلامی برسانید؛ ما هم مطالبی که ایشان می‌گویند را قبول داریم و همچنین خدمت مراجع و شخصیت‌های دیگری که هستند.

آیت‌الله اعرافی گفت: ایشان برای من گفتند که من برای ایران به چند دلیل احترام خاصی قائل هستم؛ یکی این است که در ایران تمدنی سابقه دار و تاریخی می بینم و یک نوع فرهیختگی را حس می کنم که از قدیم نیز در ایران این عظمت و فرهیختگی را مشاهده می کردم و برای آن اهمیت و احترام قائل بودم.

وی ادامه داد: نکته دیگر اینکه امروز در ایران یک حکومت و نظام دینی برقرار است و من برای نظام دینی ارزش قائل هستم؛ چرا که اصل اینکه یک نظامی بر اساس نگاه دینی استوار باشد این برای ما خیلی قابل احترام است و این هیچ جای دیگر عالم نیست.

حجم ویدیو: 6.13M | مدت زمان ویدیو: 00:02:00
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.