این مرجع تقلید از روزهای اول انقلاب یار و همراه امام(ره) بود و با توجه به اطمینانی که امام(ره) به ایشان داشتند مسئولیت هایی را به ایشان واگذار کردند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: آثار و کتاب‌های فقهی که از آیت الله موسوی اردبیلی به جا مانده است نشان دهنده علم ایشان است و تا حتی تا اواخر عمر و در زمان بیماری کرسی درس را تعطیل نکردند.

به گزارش جماران، حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد امشب در مراسم بزرگداشت آیت الله العظمی موسوی اردبیلی که با حضور مراجع تقلید و از سوی رهبر معظم انقلاب در مسجد اعظم برگزارشد، با بیان اینکه عمر سرمایه گرانبهایی است که بشر در اختیار دارد، گفت: چگونه مصرف کردن عمر از اموری است که فردای قیامت مورد سؤال قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: انسان زمانی که از دنیا می‌رود متوجه می‌شود که زندگی را چگونه گذرانده است و دیگر نمی‌تواند بازگردد و جبران کند.
استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه اگر انسان عمر را در دو راه صرف کند سعادتمند می‌شود، گفت: تزکیه نفس و تعلیم و تعلم دو عاملی است که باعث می‌شود انسان سعادتمند شود.

وی بیان کرد: قرآن، فلسفه بعثت ائمه(ع) را تزکیه و تعلیم و تعلم ذکر کرده است و تا انسان‌ها تزکیه نشوند و خود را از نظر روح نسازند با عالم ملکوت سنخیت پیدا نمی‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه شخصیت‌های بسیاری را تربیت کرده است که در جامعه منشأ اثر بوده‌اند، گفت: مکتب ما مکتب ائمه معصومین(ع) است و در این مکتب انسان‌های بزرگی پرورش یافته‌اند که پس گذشت قرن‌ها همچنان می‌درخشند.

وی تصریح کرد: مرگ عالم برای امام معصوم(ع) نیز بسیار دردآور است به طوری که امام صادق(ع) برای درگذشت یکی از علما گفتند که مرگ او قلب من را به درد آورد.

این خطیب حوزوی گفت: انسان وقتی زندگی بسیاری از بزرگان را می‌بینید درمی‌یابد که این افراد در مدت کوتاه زندگی خود، خدمات بسیار ارزشمندی را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه آیت الله موسوی اردبیلی انسان سلیم النفسی بود، افزود: آیت الله موسوی اردبیلی انسان منصفی بود و با اینکه بیمار بود سعی می‌کرد همواره چهره شادی داشته باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گفت: آیت الله موسوی اردبیلی یک عالم بلند مرتبه و در گرفتن مطالب بسیار سریع‌الانتقال بود.

وی بیان کرد: آثار و کتاب‌های فقهی که از آیت الله موسوی اردبیلی به جا مانده است نشان دهنده علم ایشان است و حتی تا اواخر عمر و در زمان بیماری کرسی درس را تعطیل نکردند.

استاد حوزه گفت: آیت الله موسوی اردبیلی انسان فرهنگی و بلندنظری بود و وقتی از قوه قضائیه به قم آمدند خدمات بزرگی را انجام دادند که یکی از این خدمات تأسیس دانشگاه مفید است.

وی تصریح کرد: این مرجع تقلید از روزهای اول انقلاب یار و همراه امام(ره) بود و با توجه به اطمینانی که امام(ره) به ایشان داشتند مسئولیت‌هایی را به ایشان واگذار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین نظری منفرد گفت: آیت الله موسوی اردبیلی شخصیت جامع الاطرافی بود و در زمان دشوار و حساس انقلاب بار سنگینی را تحمل می‌کرد و پس از رحلت امام(ره) نیز همواره همراه رهبر معظم انقلاب بود.

منبع: حوزه نیوز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.