حجت الاسلام «ناصر قوامی» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم می گوید: من اعتقاد دارم همه این گروه‌ها سازماندهی شده‌اند و خودسری در کار نیست. کسانی که دست به این کارها می‌زنند یا به سفارت‌ها حمله می‌کنند از سوی برخی نهادها سازماندهی می‌شوند. امکان ندارد افراد خودسر جرات این کارها را داشته باشند.

به گزارش جماران؛ حجت الاسلام «ناصر قوامی» فعال سیاسی اصلاح طلب و نماینده مجلس ششم با بیان اینکه توهین به رئیس جمهور سازماندهی شده است، گفت: برخی تخریب نهادهای انتخاباتی را برای خود وظیفه می‌دانند و با پول بیت‌المال اقدامات مختلفی را سازماندهی کنند تا به مردم بگویند که رای شما تاثیری در اداره کشور ندارد

توهین به رئیس‌جمهوری در راهپیمایی موتوری ۲۲ بهمن در شهر اصفهان علاوه بر اعضای دولت، باعث واکنش فعالان عرصه سیاست نیز شده است؛ واکنش‌هایی که جریانات سیاسی اصیل کشور را در برگرفته و کسی از این اقدامات حمایت نکرده است. هر چند این مخالفت با اقدامات توهین‌آمیز اهمیت زیادی دارد اما اگر نهادهای قانونی کشور در این زمینه به وظیفه خود عمل نکنند بدون تردید نمی‌توانیم منتظر پایان یافتن این رفتارها در کشور باشیم.

«اسحاق جهانگیری» معاون اول رئیس جمهوری در نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه، با اشاره به رفتارهای موهن عده‌ای موتورسوار و سردادن شعارهایی مخرب و غیراخلاقی علیه دکتر روحانی در آیین گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب نوشت : با اقدام قاطع سوء استفاده مخالفان کشور و نظام مرتفع می‌گردد.

همچنین «محمود واعظی» رییس دفتر رئیس جمهوری هم اعلام کرد: ایجاد انشقاق در صفوف بهم‌پیوسته‌ راهپیمایان، طرح شعارهای انحرافی و توهین به رئیس‌جمهوری منتخب ملت در مراسمی که نماد وحدت ملی و یکپارچگی ایرانیان در مواجهه با ناظران فراملی است، ‌اقدامی به غایت غیرمسئولانه، ضدملی، تفرقه‌افکن و البته مجرمانه است.

 «لعیا جنیدی» معاون حقوقی رئیس جمهوری هم تاکید کرد که توهین به رئیس جمهوری به عنوان یکی از بارزترین نمادهای جمهوریت که از عوارض تنزل اخلاق و فقدان بلوغ سیاسی و در عین حال از موجبات تضعیف جمهوریت هم هست، در همه حال مذموم است.

همچنان که اشاره شد، در کنار اعضای دولت، فعالان سیاسی هم به اتفاقات شهر اصفهان واکنش نشان دادند.  به عنوان مثال، «حسین مرعشی» توهین به رئیس جمهوری را سازماندهی شده دانست. «جلال میرزایی» نماینده دوره دهم مجلس شورای اسلامی هم گفته که: رواج چنین رفتارهایی تبعات ناخوشایندی دارد وقتی که شئون تخریب شوند اقتداری باقی نمی ماند که مسوولین بر پایه آن بتوانند ماموریت ها  و وظایف خود را به انجام برسانند.

در همین ارتباط، «ناصر قوامی» فعال سیاسی اصلاح‌طلب به پرسش‌ها پاسخ داده است. وی در جواب به این سوال که پسِ پرده توهین به رئیس جمهور چه گروه‌هایی فعالند، گفت: کسانی این اقدامات را سازماندهی می کنند که از ابتدا مخالفت انتخاب روحانی به ریاست جمهوری بودند اما مردم به راهی که آن‌ها نشان می‌دادند نرفتند و این امر باعث عصبانیت آن‌ها شده است.

برخی تخریب نهادهای انتخاباتی را برای خود وظیفه می‌دانند

به گفته قوامی، از ابتدای دولت آقای روحانی بخشی از افراد و نهادها با دولت روحانی به مخالفت برخاستند. این مخالفت در دوره دوم یعنی دولت دوازدهم شدت بیشتری پیدا کرد. من اتفاقات اصفهان را در ادامه مخالفت‌هایی می دانم که از ابتدای دولت روحانی شروع شده است و تا پایان دولت هم ادامه خواهد یافت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا با این اقدامات برخورد نمی‌شود، هم بیان داشت: به نظر می‌رسد برخی هنوز انتخابات سال ۹۶ را فراموش نکرده‌اند و در حال رقابت انتخاباتی با دولتند بنابراین انتظار برخورد چندان به واقعیت نزدیک نیست.

قوامی با بیان اینکه همین سخنان در مورد دیگر مسئولان ارشد با واکنش سخت مواجه می‌شد، گفت: متاسفانه برخی تخریب نهادهای انتخاباتی را برای خود وظیفه می‌دانند و با پول بیت‌المال اقدامات مختلفی را سازماندهی کنند تا به مردم بگویند که رای شما هیچ تاثیری در اداره کشور ندارد و ما هر کاری بخواهیم انجام می‌دهیم. تخریب رئیس جمهور در همه دوره‌ها بوده و با این روند هم بعید است پایان پیدا کند. ما مخالفت نقد رئیس جمهور و دولت نیستیم و خود من هم به دولت نقد دارم اما فحاشی متفاوت از نقد است. عده‌ای عملا به فحش گفتن روی آورده‌اند.

وی افزود: این رفتارها ادامه پیدا می‌کند چرا که افرادی که دست به این اقدامات می‌زنند مطمئنند که کسی با آن‌ها برخورد نخواهد کرد. این نوع مصونیتی که به این افراد داده شده احساس تبعیض قضایی را در جامعه ایجاد کرده و همین امر باعث شده عده‌ای اقدامات قوه قضاییه را بیش از آن که حقوقی بدانند سیاسی تلقی می‌کنند.

انفعال رئیس جمهوری هدف تندروها است

وی در مورد گزاره خودسر بودن این گروه‌ها هم بیان داشت: من اعتقاد دارم همه این گروه‌ها سازماندهی شده‌اند و خودسری در کار نیست. کسانی که دست به این کارها می‌زنند یا به سفارت‌ها حمله می‌کنند از سوی برخی نهادها سازماندهی می‌شوند. امکان ندارد افراد خودسر جرات این کارها را داشته باشند.

قوامی ادامه داد: هدف این جریانات تضعیف دولت و منفعل کردن رئیس جمهور در کوتاه‌مدت و پیروزی در انتخابات سال آینده در بلندمدت است. در واقع با قربانی کردن منافع نظام به دنبال منافع شخصی خود هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
4 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.