رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق گفت گفت: سردار قاسم سلیمانی با من تماس گرفت و پرسید برای مقابله با حملات داعش چه چیز نیاز دارید؟

به گزارش جماران؛ رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق گفت که فرمانده سابق سپاه قدس ایران، در مسیر مقابله با حرکت داعش به سمت اربیل، به ما کمک‌های زیادی کرد.

«مسعود بارزانی» رهبر حزب دموکرات و رئیس پیشین اقلیم کردستان عراق در گفت‌وگو با شبکه خبری «ام‌بی‌سی» با تقدیر از کمک‌های ایران برای بیرون راندن داعش، گفت که نقش سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید سپاه قدس ایران در این مسیر، بسیار پررنگ بود.

وی در این‌باره گفت که سردار قاسم سلیمانی که چند ماه پیش در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسید، در همان روزهای نخست حمله داعش به شمال و غرب عراق با من تماس گرفت و پرسید برای مقابله با حملات داعش چه چیز نیاز دارید؟

بارزانی افزود: «به او گفتم که به تجهیزات ضد زره نیاز داریم و ایران دو فروند هواپیمای حامل مهمات برایمان فرستاد».

وی ادامه داد که تروریسم پیش از آن نیز وجود داشت اما داعش پدیده عجیب و غریبی است، چرا که طی ۲۴ ساعت گروه تروریستی داعش را در امتداد هزار کیلومتر از مرزهای خود مشاهده کردیم و این در حالی بود که هیچ امکاناتی در اختیار نداشتیم چرا که دولت مانع رسیدن سلاح به ما می‌شد و متاسفانه آمریکا نیز در این مسیر با آن همراهی کرد.

بارزانی در باره سرعت فروپاشی نیروهای عراقی گفت: «ارتش عراق بر اساس وفاداری به میهن ساخته نشده بود و داعش نیروهای آن را به طور وحشتاکی رو به تحلیل برد».

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
22 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.