«باشگاه مخاطبان» پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران آماده دریافت خبر، عکس، فیلم و سوژه های مخاطبان گرامی است. تمامی مخاطبان می توانند از طریق پست الکترونیکی News@jamaran.ir با جماران در ارتباط باشند.

یادداشت زیر را آقای محمدرضا سابقی برای جماران ارسال کرده است.

به گزارش سرویس باشگاه مخاطبان پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، به نام و یاد خدای حکیم و به امید جلب رضایت و خشنودی او و با انگیزه امتثال وظیفه ای وجدانی و برتر از آن تکلیف شرعی، قلم را به دست گرفته ام تا به وسع توان ناچیزم، پیام رسان خونها و رشادتهای بزرگ مردانی همچون حضرت حمزه سید الشهدا و عمار یاسر و سلمان و بلال حبشی ، مالک اشتر و محمدابن ابوبکر و دیگر شهیدان صدر اسلام و نیز شهیدان دفاع مقدس قرن اخیر باشم که در عصر جاه طلبی مرفهین و قدرت فساد و زور و پول،، سبکبال و نوارانی و با ایمان راسخ به قران کریم در جهت ایجاد حکومت اسلامی (که یعنی همان اجرای احکام درخشان و قوانین والای دین خدا در جوامع انسانی است) در رکاب پیامبر اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) بر آنچه جز عشق او و محبت الهی است، پشت پا زدند تا ولایت خدا و رسولش و امیرالمومنین (انَّما وَلِیُّکُمُ اللَّهُ وَ رَسولُهُ وَ الَّذینَ امَنُوا الَّذینَ یُقیمونَ الصَّلاةَ وَ یُؤْتونَ الزَّکاةَ وَ هُمْ راکِعونَ) را ایجاد و پایدار سازند.
حکومت و ولایت حضرت محمد(ص) پس از 13 سیزده سال تلاش سخت و رنج و مشقت جان فرسا در مکه، با ظلم و هرزگی بی حد اشراف و سران جاهل قبایل بنده زر و پول و مشرکین اعراب، پا نگرفت تا جایی که پس از رحلت حضرت ابوطالب که حامی سرسخت پیامبر خدا و مدافع از جان گذشته وجود ایشان و آئین اسلام بودند؛ مشرکین و کفار مکه برای اولین بار وقیحانه خاک و خاکستر و زباله بر سر و روی نورانی نبی خداوند ریختند و تصمیم بر قتل ایشان گرفتند. پس از 15 سال از بعثت (دوم هجری) و بعد از جنگ بدر که با دلاوری اصحاب رسول الله(ص) و شجاعت بی مثال وجود مقدس خودشان و سلحشوری بی مانند حضرت علی(ع) که به تنهایی و با قدرت حیدری بیش از 35 تن از خطرناکترین و جنگاورترین اعراب و اراذل وحشی حجاز را به هلاکت رساندند نیز رشادت حمزه شیر خدا و ابودجانه و سعدابن معاذ و سایر یاران لشکر خدا که سی و چند تن دیگر از کفار جنگ طلب را کشتند، و لشکر چندین برابری اعراب کافر گریختند.
و از این غزوه به بعد حکومت نیرومند و ولایت مطلقه پیامبراکرم(ص) در مدینه النبی و اطراف آن شکل منسجم و کاملی یافت و طی هشت سال با فراز و نشیبهایی ادامه یافت.
ولایت و خلافت ظاهری امام علی(ع) پس از سالیانی با بیعت عمومی و همگانی مردم با ایشان تشکیل شد و فتنه ها در برابر عدالت سر برآورد و پس از حدود 5 سال هر چند بزرگانی همچون حضرت عمار و مالک و دیگر اصحاب وفادار پیامبر و پیروان امام، جانفشانی ها و جانبازی ها نمودند و به شهادت رسیدند اما سرانجام دشمنی قاسطین و ناکثین و مارقین باعث شهادت مظلومانه و جانگداز امیرمومنان(ع) در محراب مسجد کوفه و در شب قدر شد.
در زمان های بعدتر اهلبیت علهیماالسلام به حاشیه رانده شدند و بدست خلفای بنی امیه و بنی عباس که خویشتن را خلیفه الله می نامیدند به سختی مورد شکنجه قرار گرفته و به شهادت رسیدند.
و مشیت خدا بر غیبت آخرین حجت و امام قرار گرفت تا بر طبق وعده الهی و به اذن او ظهور وقیام فرمایند و مستضعفان را عزیزگردانند و حکومت جهانی اسلام با تمام ابعاد زیبایش را برقرار سازند (اللهم عجل لولیک الفرج)
در عصر حاضر انقلابی اسلامی را، مجاهد نستوه خمینی کبیر با توکل به خدای مقتدر و همراهی گروهی از فرهیختگان اعم از دانشگاهی و حوزوی و البته حمایت همه جانبه ملت شریفمان و مبارزه های آنان با استکبار برقرار نمودند. که خصوصا مقطع بسیار نورانی دفاع مقدس را جوانانی فداکار و مخلص آفریدند که زبان قلم ها و دیگر ابزار هنرمندی از ترسیم عمق ارزشی آن قاصر است و به عقیده بنده: حرکت در مسیر عاشقانه اشان و شکوفایی آرمان ها و اهداف پاک و بزرگ شهیدان وظیفه ای ملی و شرعی است. زیرا بدانیم که نسلهای تشنه عدالت و امنیت و برابری در فردای تاریخ می آیند و برای بنای ساختار نوین و اخلاقی اجنماع خویش، به تاریخ و درسهای مدون این دوره(دفاع مقدس) نیاز مبرم خواهند داشت.
و اما نتیجه از مقدمه فوق ...
سوال و دغدغه ای که ذهن بعضی از ما را درگیر نموده و آشفته ساخته است و دشمنان این ملت هم از این وضعیت بدجور سوء استفاده کرده و اصل اسلام و انقلاب و نظام اسلامی را نشانه رفته و مورد هجوم قرار داده اند حاصل چیست؟
اختلاس های افراد خیانتکار کثیف و دیگر ناهنجاریها چرا اتفاق می افتد؟ ببینیم؛ در کدام دوره از تاریخ کهن و معاصر هیچ ناهنجاری و فسادی در جامعه رخ نداده است؟ آیا سراسر آبادی های زمین آکنده از اخلاق انسانی و عدالت اجتماعی و اقتصادی است؟توجه بفرمایید که عرض حقیر و نوشتارم اصلا و هرگز توجیه دزدی ها و اختلاس های ننگین و فیشهای نجومی حقوقی و ناهنجاریهای اجتماعی اعم از بدحجابی و ... نیست و بلکه همه ملت و بنده معتقدم که باید و سریعا و با قاطعیت و شدت عمل قدرتمندانه دستان اختلاسگران و دزدان بیت المال را شکست و با ناهنجاری ها مدبرانه برخورد نمود.
در کدام دوره زمانی، دانش و آگاهی های انسانی در همه مسائل به اوج حقیقت یابی رسیده است؟ آیا نیروهای بالقوه و شایسته این انسان با همه امکاناتش، به فعلیت رسیده است؟
باری! در اکثریت قاطع اعصار و قرون، ظلم وبیداد، نامردمی، نادانی، محرومیت و استثمار و اختلاس به دلایلی حاکم بوده است، (شاید مهمترین دلیلش دنیا پرستی گروهی و جهل غالب مردم بوده است) و انسان ها به تکامل نرسیده اند_پس به معنای حقیقی «عصر زندگی» راستین هنوز هم در هیچ کجای زمین تحقق نیافته است و انسان همواره در انتظار عصر زندگی است.
بنابراین مشکلات اقتصادی در جهان و جنگ های کودک کش و تحریم ملتهای استقلال طلب حاصل سیاست غیر انسانی و شیطانی عده ای در جهان است.
و وجود اختلاس ها و فیش ها و فقر محرومین و بدحجابی ها در ایران عزیز ما یقینا ناشی از بی لیاقتی و ناکارآمدی و عدم لیاقت بعضی از مدیران ما، در هر کجا و با هرلباسی است. و هیچ سنخیتی با اصل نظام اسلامی و انقلاب شهیدان نداشته و ندارد.
سلام بر شهیدان و ایثارگران

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.