پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

رییس پلیس راه ناجا خاطرنشان کرد: موضوع تصادفات بیش از گذشته برای همه نگران کننده شده و یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری نیز کاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث رانندگی است که باید همه برای رفع آسیب‌ها و کاهش مشکلات ناشی از آن اقدام کنیم .

به گزارش جماران؛ رییس پلیس راه کشور گفت: خطای انسانی علت ۹۲ درصد تصادف است و برای مقابله آن باید فرهنگ‌سازی شود.

سرتیپ "سید تیمور حسینی" روز دوشنبه در آیین معارفه رییس پلیس راه جدید یزد افزود:  در بسیاری از تصادفات، بی موالاتی رانندگان جای خود را به خطای انسانی داده  که باید با نگاه جدید به موضوع تصادف ورود پیدا کنیم تا شاهد تحولات مطلوبی در این حوزه باشیم.

وی با اشاره به اینکه کشورهایی که در کاهش تصادفات توفیقاتی به دست آورده اند تلاش خود را بر بحث مدیریت و برنامه‌ریزی به کار گرفته‌اند اظهار داشت: اگر در کشور چنانچه از منابع و امکانات موجود بهینه و به درستی استفاده کنیم تغییرات محسوسی را در کاهش تصادفات شاهد خواهیم بود.

رییس پلیس راه ناجا خاطرنشان کرد:  موضوع تصادفات بیش از گذشته برای همه نگران کننده شده و یکی از مطالبات جدی مقام معظم رهبری نیز کاهش تلفات و صدمات ناشی از حوادث رانندگی است که باید همه برای رفع آسیب‌ها و کاهش مشکلات ناشی از آن اقدام کنیم .

حسینی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری برای ناجا جنبه فرمان و دستور  دارد تاکید کرد: باید در راستای اجرای فرامین ایشان تمام تلاش خود را معطوف به این موضوع کنیم.

وی بیان داشت: وظیفه ماموران پلیس امروزه بسیار سنگین‌تر از گذشته است و باید با تلاش مضاعف عقب‌ماندگی دیگر بخش‌ها را در خصوص کاهش و پیشگیری از تصادفات جبران کند.

همچنین  فرمانده انتظامی استان یزد با تبریک ایام‌الله دهه فجر گفت: راه‌های این استان دارای ویژگی های خاصی است که باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

سرتیپ محمدرضا میرحیدری افزود: استان یزد دارای هشت هزار و ۷۰۰ کیلومتر مسیر جاده ای اصلی، فرعی و روستایی است که توجه به آن لازم و مورد نیاز است .

وی ادامه داد: شرایط خاص جغرافیایی استان و قرار گرفتن در مسیر ترانزیت جنوب به شمال و شرق به غرب کشور ایجاب می کند که همه دستگاه‌ها توجه ویژه‌ای به وضعیت راه‌های این استان داشته باشند.

وی علت اصلی تلفات جاده‌ای این استان را واژگونی خودروها بیان کرد و گفت: باید با تخصیص اعتبارات مربوطه توسط سازمان‌های ذیربط مشکلات حوزه تصادفات جاده‌ای استان مرتفع شود.

در پایان این این مراسم سرهنگ سیدعلی آسیایی به جای سرهنگ مسعود قانعی رییس پلیس راه استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.