عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تأکید بر جذب حداکثری هنرمندان برای حضور در جشنواره فجر امسال، تأکید کرد: روش‌ سرهنگی برای کار فرهنگی مناسب نیست.

به گزارش جماران، احمد مازنی با تأکید بر برگزاری هرچه‌ باشکوه‌تر جشنواره فیلم فجر به عنوان جشن انقلاب و حلقه وصل انقلاب اسلامی و هنرمندان، اظهار کرد: تقویت این جشنواره در جهت تولید آثار فاخر و جذب حداکثری هنرمندان ضرورت دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی که بسیار تلخ بود، ادامه داد: این سانحه موجی در جامعه ایجاد کرد که گروه‌های مختلف جامعه را تحت تأثیر قرار داد و هنرمندان نیز در این راستا مواضعی اتخاذ کردند.

وی ادامه داد: جامعه و تبع آن هنرمندان احساس کردند که چند روز از طریق رسانه‌های رسمی کشور واقعیت ماجرا کتمان شد و این مسئله موجب تکدر خاطر، رنجش و آزردگی آنان شد که این مسائل را نباید آغشته به سیاست کرد.

مازنی تأکید کرد: مسئولان فرهنگی به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید با هنرمندان به زبان هنر سخن بگوید و با تکریم هنرمندان با این سرمایه اجتماعی تعامل داشته باشد. هنرمندان نیز در چنین مواقعی نیاز است که در کنار مردم باشند و پای منافع ملی کشور بایستند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: چنانچه هنرمندان گلایه‌ای هم داشته باشند ما نباید در جهت طرد آن‌ها موضع‌گیری کنیم و از روش‌ سرهنگی برای کار فرهنگی استفاده کنیم چراکه این نوع رفتار مسئولان موجب انشقاق در فضای فرهنگی کشور می‌شود که در شرایط اصلا مناسب نیست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1332374
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.